Vezi cum explică managerul firmei de consultanță sloganul „Inspiră, imaginează, simte!” pentru desemnarea Sucevei drept „Capitală Culturală Europeană în 2021”


Intră acum și în grupul de

În opinia managerul firmei de consultanță Genesis Management din Suceava care s-a ocupat de realizarea strategiei de dezvoltare culturală a Sucevei, Radu Bores, sloganul „Inspiră, imaginează, simte!” răspunde criteriilor din caietul de sarcini al proiectului și comprimă conținutul cultural și artistic al propunerii.

radu bores

„Modul în care am gândit noi această viziune implică trei aspecte, trei piloni principali.

Primul este cel de valorificare a patrimoniului cultural existent în Bucovina și de descoperire a anumitor lucruri care s-au pierdut sau riscă să se piardă, care să reprezinte o sursă de inspirație atât pentru artiștii locali, cât și pentru artiștii din străinătate pe care îi vom invita.

Al doilea pilon al sloganului este cel am imaginației pentru că cu acele elemente din mitologie, de simbolistică, artiștii și creatorii de programe culturale vor imagina piese de teatru, filme, expoziții fotografice, festivaluri, concerte.

Ultima componentă a sloganului este cea care invită publicul să se implice. Este nevoie de a veni, de a trăi, de a simți, de a râde, de a dansa, de a fi implicat în mod activ.

Vrem ca propunerea noastră să fie dinamică, atractivă, care să prezinte interes pentru multe categorii de public. Din acest motiv am ales aceste trei cuvinte foarte puternice, cu conotație pozitivă, pentru a atrage un public cât mai larg și generos”, a explicat Radu Bores în cadrul ședinței extraordinare de Consiliu Local de joi, atunci când a fost aprobată strategia culturală a Sucevei.

Cele „trei cuvinte puternice” nu transmit însă nimic din ceea ce leagă Suceava şi Bucovina de conceptul european de capitală a culturii după cum a explicat newsbucovina.ro după anunţul sloganului.

Chiar Ion Lungu spunea în urmă cu o lună că sloganul va trebui să conţină Bucovina sau valorile pe care Bucovina le promovează.

Spre comparaţie, celelalte oraşe din România candidate au sloganuri care transmit mesaje legate de zona respectivă sau legat de valori europene.

Astfel Craiova are sloganul „De văzut, de trăit, de povestit” , Cluj Napoca „Cluj – Napoca – estul vestului“, Alba Iulia „Cealaltă capitală“, Braşov- „Braşovia 2021“, Sfântu Gheorghe „Terra Siculorum“, Timişoara „Lumineaza orasul prin tine!”, Iaşi- „Iaşi 2021 – Interfaţa răsăriteană a culturii europene”, iar Arad -„Your open mind”

În alte ţări europene, sloganurile celor care candidează pentru capitală culturală europeană sunt tot în legătură cu zona respectivă şi cu legătura cu Europa a respectivului candidat. Spre exemplu, oraşul croat Rijeka, port la Marea Adriatică candidat pentru 2020 are sloganul „Port of diversity”, făcând referire la diversitatea europeană.

Oraşul bulgar Plovdiv, selectat pentru 2019 are sloganul „Toghether”, cu referire la importanta comunitate roma din zonă, în timp ce partenerul italian, oraşul Matera are sloganul „Open Future”, întrucât intenţionează să promoveze deschiderea în toate dimensiunile, iar cultura să fie folosită pentru un viitor mai bun al Europei.

Primarul Ion Lungu a precizat că joi, Consiliul local Suceava ar urma să aprobe strategia culturală a Sucevei până în 2025, iar ulterior, vineri, CJ Suceava va dezbate şi supune aprobării un proiect de asociere cu CL Suceava pentru Suceava-Capitală Culturală Europeană.

 


Intră acum și în grupul de