Șoseaua de centură a Sucevei eliminată și din raportările Companiei Naționale de Drumuri. CNAIR analizează și rezilierea contractului pentru centura Rădăuți, iar modernizarea DN 18 e abia în faza de proiectare


Intră acum și în grupul de

În timp ce președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, face apel la Ministerul Transporturilor să urgenteze începerea lucrărilor la șoseaua expres Siret-Pașcani în condițiile în care traficul spre Vama Siret este în creștere continuă, iar această vamă are cei mai mari timpi de așteptare din țară pentru a fi traversată, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) elimină din raportări șoseaua de centură a municipiului Suceava, analizează rezilierea contractului pentru realizarea centurii municipiului Rădăuți.

În documentul emis în luna martie de CNAIR privind stadiul proiectelor aflate în derulare, varianta de ocolire a municipiului Suceava nici nu mai este înscris, deși acest proiect este inclus în cele cu finanțare europeană.

În 29 aprilie 2016, Compania Națională de Drumuri anunța că în data de 26 aprilie 2016, Comisia Europeană a emis decizia prin care se aprobă contribuţia financiară din partea Fondului de Coeziune aferentă proiectului major „Construcţia variantei de ocolire Suceava – faza I” în cuantum de 43.965.398 Euro.

„Proiectul are drept obiectiv construcţia a 12,429 km de variantă de ocolire, la standard 1×1, pentru oraşul Suceava şi a fost împărţit în 3 sectoare:

– Sectorul 1 – de la km 430+300 de pe drumul naţional DN2, până la km 3+120, intersecţia cu drumul judeţean DJ209C;

– Sectorul 2 – de la km 3+120 până la km 7+322, intersecţia cu drumul naţional DN17;

– Sectorul 3 – de la km 7+322 până la km 12+429, respectiv km 443+120 de pe drumul naţional DN2.

Proiectul de construcţie a variantei de ocolire a oraşului Suceava este unul „fazat” desfasurandu-se în cadrul a două perioade de programare, dintre care faza I va fi co-finanţată în proporţie de 85% de către Uniunea Europeană în cadrul perioadei de programare 2007-2013. Astfel, faza I a proiectului reprezintă obiectul prezentei decizii, iar faza a II-a a proiectului va fi implementată în cadrul perioadei de programare 2014 – 2020.

Prin realizarea proiectului se urmăreşte sporirea capacităţii de circulaţie prin mărirea fluenţei traficului, descongestionarea traficului din zonă, realizarea unui confort sporit pentru participanţii Ia trafic si reducerea numărului de accidente.

Data estimată de finalizare a întregului proiect 31 decembrie 2016”, se arată în comunicatul din aprilie 2016.

Ulterior, în data de 16 august 2016, CNAIR anunța că a fost aprobată finanțarea pentru proiectul

 

„Construcția variantei de ocolire Suceava-Faza I” în cadrul Programului Operațional Sectorial-Transport 2007-2013.

„Prezentul proiect este unul denumit generic „retrospectiv fazat” ce se derulează în cadrul a două perioade de programare: POST 2007 – 2014 şi POIM 2014 – 2020.   Valoarea totală a fazei I a Proiectului, potrivit contractului de finanţare nr. 497/11.08.2016 este de 279.086.155,68 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 225.905.673,63 lei. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune este de 192.019.822,59 lei (85% din valoarea totală eligibilă a proiectului), diferenţa de 87.066.333,09 lei fiind asigurată de la bugetul de stat.

Obiectivele proiectului:

constructia a 12,429 km de drum;

construirea unui număr de 6 poduri, 4 viaducte, 8 pasaje şi 3 noduri rutiere;

amenajarea unei  intersecţii de tip giratoriu.

Avantajele implementării proiectului:

reducerea timpului de traversare a zonei urbane Suceava pe direcţia sud-nord de la 26 minute la 13 minute;

reducerea numărului de accidente urmare a devierii traficului de traversare din zona urbană;

îmbunătăţirea condiţiilor de mediu pentru zona de influenţă a proiectului, prin reducerea impactului negativ asupra zonelor locuite;

reducerea gradului de poluare.

În cadrul acestui proiect au fost semnate următoarele contracte:

Contract pentru Completarea studiului de fezabilitate pentru Varianta de ocolire a municipiului Suceava şi elaborarea documentaţiei suport pentru Cererea de finanţare;

Contract de Asistenţă şi reprezentare juridică pentru exproprierea suprafeţelor de teren necesare executării lucrărilor;

Contract de Servicii de consultanţă privind obiectul de investiţii Varianta de ocolire Suceava;

Contract de Servicii de consultanţă pentru supervizarea execuţiei pentru obiectul de investiţii „Varianta de ocolire a Municipiului Suceava km 0+000 – 13+173” – „Lucrări de consolidare km 0+000 – km 1+560; Viaduct” din cadrul obiectivului Varianta de ocolire a Municipiului Suceava”;

Contract de Servicii de consultanţă tehnică de specialitate pentru execuţia proiectului „Iluminat cu energie solară Varianta de ocolire a municipiului Suceava” nod rutier 2, nod rutier 3, parcare 2″;

Contract de Servicii de consultanţă tehnică de specialitate pentru execuţia proiectului „Iluminat cu energie solară Varianta de ocolire a municipiului Suceava”;

Contract de Lucrări de proiectare şi execuţie lucrări varianta de ocolire Suceava;

Contract de „Lucrări de consolidare km 0+000 – km 1+560; Viaduct” din cadrul obiectivului de investiţii „Varianta de ocolire a municipiului Suceava”;

Contract de Lucrări rămase de executat la tronsonul III, km 7+285 – km 12+434, din cadrul obiectivului „Varianta de ocolire a municipiului Suceava”;

Contract de Expertiză tehnică pentru determinarea lucrărilor rămase pentru obiectivul „Varianta de ocolire a municipiului Suceava”.

 În cadrul acestui proiect urmează să se mai semneze următoarele contracte:

 Contract de Lucrări estimate rămase de executat pentru obiectivul „Varianta de ocolire a municipiului Suceava”;

Contract Lucrari de consultanta suplimentare;

Asistenţă tehnică pentru măsuri de publicitate aferente proiectului”, potrivit comunicatului CNAIR din august 2016.

În 14 septembrie 2016, Compania de drumuri anunța că va realiza în regie proprie lucrarea.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a luat decizia ca lucrările la Varianta de Ocolire Suceava să fie executate în regie proprie.

 

Pentru că în momentul prezent C.N.A.D.N.R. urmărește să finalizeze proiectele blocate și în urma experienței cu lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu, soluția se dovedește a fi una eficientă, s-a hotărât că Varianta de Ocolire Suceava este un proiect mult prea important pentru a mai suferi întârzieri sau alte piedici în realizarea proiectului în sine.

În luna august 2016 a fost aprobată finanțarea pentru proiectul „Construcția variantei de ocolire Suceava-Faza I”, contractul de finanțare pentru proiectul retrospectiv fiind semnat în data de 11.08.2016 de către Ministerul Fondurilor Europene, desemnat ca Autoritate de Management pentru Programul Operațional-Transport 2007-2013 împreună cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A..

 

Proiectul prevede executarea următoarelor lucrări:

articole generale – 93,89%;

terasamente -11,310 km;

suprastructura drum – 9,55 km;

reparații ale sistemului rutier existent – 2,57 km;

șanțuri, rigole, drenuri – 8,05 km;

parapete- 6,044 km;

un podeț;

o parcare;

drumuri laterale,

accese la proprietăți – 11,52 km;

semnalizări și marcaje rutiere – 6,914 km;

lucrări hidrotehnice – 6,310 km;

lucrări de consolidări – 9,757 km;

proiectare – 100%;

insule separate benzi circulație Nod 2;

sistem de iluminat- 3 bucăți.

Prin realizarea proiectului se urmăreşte sporirea capacităţii de circulaţie prin mărirea fluenţei traficului, descongestionarea traficului din zonă, realizarea unui confort sporit pentru participanţii Ia trafic si reducerea numărului de accidente. Data de finalizare a perioadei de implementare a proiectului „Construcția variantei de ocolire Suceava Faza-I” este sfârșitul anului 2017.

 

Valoarea totală a proiectului este de 279.086.155,68 lei, din care:

 

85% din valoarea totală eligibilă a Proiectului este contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune

15 % este asigurată de la Bugetul de Stat”, se arăta în comunicat.

CNAIR nu a mai făcut nicio comunicare după acest anunț, dar primarul Ion Lungu, a declarat la începutul acestui an că din câte a înțeles lucrarea nu va mai fi realizată în regie proprie de Compania de Drumuri pentru că această soluție nu ar fi fost acceptată de Comisia Europeană.

Singura acțiune a CNAIR privind ruta ocolitoare a Sucevei a fost eliminarea acestui proiect de pe lista proiectelor aflate în derulare.

CANIR a mai surprins când în documentul privind proiectele aflate în lucru anunță că în ceea ce privește centura municipiului Rădăuți se analizează rezilierea contractului de execuție.

Conform datelor publicate de CNAIR, șoseaua de centură a municipiului Rădăuți ar urma să fie finalizată în 36 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, dar menționează că acest ordin nu a fost încă emis.

„Fără ordin începere execuție lucrări, se analizează posibilitatea rezilierii contractului ca urmare a modificărilor aparute în normative față de Proiectul Tehnic elaborat și aprobat în anul 2011”, menționează CNAIR.

În ceea ce privește un alt proiect major al Companiei de Drumuri care trebuia să fie dat în folosință de cel puțin patru ani, respectiv modernizarea DN 18 de la Iacobeni la Moisei, acesta încă nu are proiect tehnic aprobat.

Conform datelor făcute publice de CNAIR, pe DN 18 de la Șesuri la Cârlibaba, tronson care ar trebui finalizat în septembrie 2017, „proiectul tehnic a fost avizat în cadrul CTE-CNADNR în 4.10.2016. În prezent se execută lucrări conform Autorizației de Construire existente și se lucrează la Documentația Tehnică pentru obținerea autorizației de construire pentru lucrările care nu sunt incluse în Autorizația existentă”.

Pentru tronsonul Cârlibaba-Iacobeni, care ar trebui finalizat în 28 iulie 2018, „contractul a fost semnat în data de 09.06.2016 și se află în faza de proiectare”, menționează CNAIR.(N.B.)

Vezi aici documentul CNAIR:

STADIULPROIECTELORINDERULARE


Intră acum și în grupul de