Vezi cine a castigat licitatia pentru modernizarea Aeroportului din Suceava (VIDEO)


Intră acum și în grupul de

Licitaţia pentru proiectul „Modernizare suprafaţă de mişcare şi balizaj, turn de control şi amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie de tip ILS” la Aeroportul din Suceava, finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Transport, a fost atribuită firmei Tehnic Asist din localitatea Cătămărăşti Deal din judeţul Botoşani. Anunţul a fost făcut luni de preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, care a precizat că valoarea ofertei câştigătoare este de 104,939 milioane de lei fără TVA, cu o garanţie de 60 de luni acordată lucrărilor.

aeroport suceava 1

Potrivit şefului administraţiei judeţene, contractul de execuţie va fi semnat după expirarea perioadei de contestaţii, data preconizată fiind 1 iulie. El a precizat că prin proiect se măreşte pista de decolare-aterizare de la 1800 de metri la 2460 de metri, cu o lăţime de 45 de metri, modernizarea căilor de rulare cu modificarea portanţei, modernizarea platformei de îmbarcare, modernizarea sistemului de balizaj, construirea unui turn de control şi amenajarea terenului în vederea amplasării sistemului de navigaţie aeriană de tip ILS. Perioada de execuţie a lucrărilor este de 18 luni de la data încheierii contractului.

Nechifor a mai declarat că, în paralel, cu fonduri ale Consiliului Judeţean, se modernizează clădirea aerogării care este una dintre cele mai interesante din punct de vedere arhitectural, dar energofagă. El a arătat că lucrările de modernizare la aerogară au început de anul trecut pentru izolarea termică şi fonică şi că s-a constatat deja diminuarea consumului pentru încălzirea clădirii.

În acest an, CJ Suceava va aloca 3,5 milioane de lei pentru înlocuirea şi refacerea finisajelor interioare, cu o soluţie tehnică modernă care foloseşte lemnul pentru păstrarea elementelor arhitecturale locale, iar anul viitor se vor mai efectua lucrări în valoare de patru milioane de lei, astfel încât la finalizarea proiectului de modernizare a pistei şi sistemului de balizaj să fie finalizată şi lucrarea de modernizare a aerogării. „Vrem să mergem umăr la umăr cu cele două dezvoltări, iar în final să avem un aeroport complex şi modernizat în totalitate”, a declarat Nechifor. El a mai arătat că aeroportul din Suceava va fi singurul, în afară de Otopeni, cu pistă elastică pentru aeronave de mediu şi lung curier.

Directorul Aeroportului Suceava, Ioan Măriuţa, a declarat că modernizarea pistei se face pentru avioane de tipul Boeing 767 seria 300, cu 290-350 de pasageri sau cargo care pot transporta 100 de tone de marfă. El a menţionat că avionul de referinţă actual pentru aeroportul sucevean este ATR 42, iar pe perioada lucrărilor activitatea aeroportului nu se închide, precizând că pista va fi prelungită şi modernizată în trei etape.

Directorul aeroportului a spus că doar în etapa a doua de modernizare, ce durează una-două luni, ar putea ca aeroportul să fie deschis doar pentru curse charter. El a precizat că se fac paşi în vederea aducerii, la Suceava, de operatori pentru curse intenaţionale.

Preşedintele CJ Suceava a mai declarat că după ce Aeroportul Suceava se va deschide şi pentru alţi operatori decât Tarom autorităţile iau în calcul realizarea unui tunel pentru îmbarcare.

Contractul de finanţare pentru modernizarea Aeroportului ”Ştefan cel Mare” din Suceava a fost semnat în noiembrie 2011 şi presupune mărirea pistei, modernizarea căilor de rulare, a platformei de îmbarcare şi construirea unui turn de control.  Proiectul are un buget total de 167.706.503 lei, din care 88.591.737 lei constituie finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională,67.483.238 lei reprezintă contribuţia de la bugetul de stat, iar finanţarea din partea beneficiarului este de11.631.528 lei.

La această licitaţie, desfăşurată în decembrie 2012, au depus oferte CBA Coop. Edile AP. CIC Compagnia Constr,  Construcciones Rubau, Corsan-Corviam Construccion,  asocierea Cyes Infraestructuras, Copasa, Victor Construct, asocierea Astaldi, Max Boegl, Vega 93, UTI Grup, Max Boegl Bau GMBH, asocierea FCC Construccion, General Construct, Loial Impex, asocierea Assignia Infraestructuras, Construccione Sanchez şi Sando, precum şi Aktor SA şi Tehnic-Asist.

Reprezentantul comisiei de licitaţie, Cristi Cocuz, a declarat că firma care a câştigat licitaţia s-a folosit de formula de terţ susţinător cu firme care au lucrări multiple în domeniu.

Potrivit presei locale botoşănene, societatea Tehnic Asist, este patronată de soţii Dana şi Mirel Vlas şi a câştigat mai multe licitaţii pentru proiecte cu finanţare europeană, Mirel Vlas fiind cumătru cu Eugen Ţicău, fostul şef al al Centrului Regional de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit.

În 2012 presa locală anunţa că proprietarul firmei Tehnic Asist este primul botoşănean posesor de avion, Piper Archer Cherokee, pe care şi l-a achiziţionat din SUA şi pentru care a plătit 250.000 de dolari.

Potrivit site-ului firmei, Tehnic Asist Botoşani are contracte cu CJ Botoşani, CJ Vaslui şi CJ Satu Mare, dar şi cu diverse primării din judeţele Botoşani, Suceava, Bacău sau Iaşi.

Compania s-a înfiinţat în 1997 având ca domeniu principal de activitate lucrări de instalaţii industriale şi termice, iar din 2005 firma investeşte în domenii conexe ca producerea mixturilor asfaltice şi a execuţiei lucrărilor complexe de drumuri, reţele de alimentare cu apă şi canalizare.

Firma figurează pe pozitia 35 în Top 100 Antreprenori Generali în Constructii din România în ultimul clasament realizat de IBC Focus în anul 2012.


Intră acum și în grupul de