Interviu cu Doru Mocanu, manager agentie de modele: „Prin concursurile de miss si mister nu se promoveaza doar frumusetea fizica, ci si un mod de viata sanatos”


Intră acum și în grupul de

Lumea modei și a modelingului e plină de surprize la fiecare prezentare, la fiecare urcare pe podium a unui manechin. Pregătirea pentru o prezentare de modă nu se rezumă doar la o simplă lecție de mers scenic, ci și la alte lucruri pe care modelele trebuie să le învețe la o școală sau agenție care să se ocupe de imaginea lor.

În ceea ce privește zona Moldovei, înființarea unei agenții de modele este o adevărată provocare, iar când vine vorba despre înființarea unei agenții de modele masculine deja lucrurile se mai complică puțin. Cu toate acestea, un tânăr ieșean mutat în Suceava a depășit barierele, a trecut peste preconcepțiile oamenilor și a deschis o agenție pentru băieți în urmă cu doi ani, din dorința de a aduce ceva nou pe piața de profil. De atunci, modelele lui străbat țara și nu lipsesc de la nicio prezentare de modă importantă din zona Moldovei.

Mai mult decât atât, cele mai bune modele au reușit să colaboreze cu nume mari din industrie, să ajungă peste hotare și să devină imaginea unor branduri celebre. Omul din spatele lor este Doru Mocanu, un tânăr cu un spirit de observație foarte bun care pune imediat ochii pe tinerii din zona Moldovei. În urmă cu două luni, acesta a organizat la Suceava un concurs de frumusețe masculină, prezentat de unul dintre sex simbolurile României, Bogdan Vlădău. Vezi AICI mai multe detalii despre concursul organizat la Suceava.

Despre ceea ce înseamnă proiectul Divos Male Models, cum îi pregătește pe tineri să devină faimoși și succesele obținute în cei doi ani de activitate, Doru Mocanu a vorbit în exclusivitate, pentru NewsBucovina.ro.

doru mocanu

News Bucovina: Cum a luat naștere agenția de modele Divos Male Models?

Doru Mocanu: Nu aveam în plan să deschid o agenție de modele, am făcut o colecție de tricouri, iar din dorința de a le prezenta, de a le arăta publicului larg, am căutat câțiva băieți care să prezinte colecția. De aici a plecat practic ideea.

NB: Ce dificultăți ai întâmpinat în momentul în care te-ai hotărât să deschizi agenția?

DM: Au fost preconcepțiile legate de faptul că toți băieții arătoși sunt și proști. Nu putem pune o etichetă unui tânăr doar pentru faptul că arată mai bine decât alții. Prin concursurile de miss și mister nu se promovează doar frumusețea fizică, ci și un mod de viață sănătos, îi îndrumăm pe tineri spre sălile de sport, să înțeleagă ce înseamnă un regim alimentar. E greșit să spui că modelingul înseamnă doar apariția pe scenă.

NB: Care sunt criteriile după care îți selectezi modelele?

DM: Criteriile sunt standard și pentru băieți, minim 1.80 metri înălțime, nu există o greutate general valabilă, e în funcție de conformația fiecăruia și desigur, să aibă un aspect plăcut.

NB: Cum îi pregătești pe tineri pentru a deveni modele de succes?

DM: Pregătirea lor înseamnă opt săptămâni, cu un program intens de șapte – opt ore sâmbăta. Învață mersul scenic, învață să pozeze, lucrăm pe partea de estetică pe problemele pe care le au tinerii. De asemenea și pe partea de hair-style, în funcție de conformația feței, de fizionomia fiecăruia. Pe toate aceste domenii lucrăm cu profesori avizați, la zi cu tot ceea ce se întâmplă și au tangență cu lumea fashion. Pentru a fi un bun model trebuie să fii și un bun actor.

NB: Care este cel mai mare succes pe care l-ai înregistrat în cei doi ani de când ai deschis agenția?

DM: Cel mai mare succes l-am avut cu un băiat pe nume Andrei care este plecat în Japonia în momentul de față. A prins acolo un contract foarte mare și foarte important. La fel, și un alt cursant a ajuns să colaboreze cu o agenție foarte mare și să devină imaginea Pepsi. Alți elevi au primit oferte de a apărea și de a fi imaginea unor firme locale.

NB: Ne-ai spus la început că primul tău contact cu lumea fashion a fost realizarea unei colecții de tricouri. Vorbește-ne puțin despre creațiile tale.

DM: Așa este, eu în 2011 am lansat prima colecție de tricouri, iar din acest an am început să lucrez la câteva colecții de boxeri și costume de baie. Sper în 2015 să pot lansa aceste colecții și să fie un an bun. Toate materialele le-am adus din Italia, nasturii, fermoarele sunt personalizate. Nu mă adresez mulțimii, probabil că voi vinde puțin, dar la un nivel calitativ foarte înalt.

NB: Te-ai gândit să-ți extinzi domeniile de activitate, atât agenția, cât și creația vestimentară, pe partea feminină?

DM: Articole vestimentare pentru domnișoare da, însă pe partea de agenție de modeling e mai greu pentru că piața din România acoperă nevoia în acest moment. În primăvară sau vară voi ieși cu o colecție de costume de baie pentru fete.

NB: Ce părere ai despre modul în care se îmbracă astăzi tinerii, despre stilul vestimentar abordat de aceștia?

DM: Marea majoritate a tinerilor se îmbracă foarte bine, chiar dacă părinții fac sacrificii. Sunt exigenți, au tunsori moderne, au grijă de felul în care arată. Pot spune că nu ai ce să obiectezi pentru cel puțin 70 – 80 la sută dintre tineri. Știu să își pună foarte bine în evidență hainele pe care le au și fără a afișa o marcă de prestigiu. În fond, e despre cum accesorizezi și despre cum îmbini hainele.

NB: În opinia ta, haina îl face pe om?

DM: Nu, haina îți dă un plus de siguranță, de atitudine, dar nici vorbă să îl facă pe om.

 

 

 


Intră acum și în grupul de