Luni incepe evaluarea nationala la clasele a II-a. Urmeaza evaluarea la clasele a VI-a!


Intră acum și în grupul de

elevi evaluareConform Calendarului final stabilit de Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, în perioada 2-4 iunie 2014, sunt programate a se desfăşura Evaluările naţionale la clasele a II-a.

La aceste testări urmează să participle un număr de 7.400 de şcolari suceveni, luni, 2 iunie, la prima probă, cea la limba română, respectiv miercuri, 4 iunie, la matematică.

Totodată, elevii de clasa a VI-a, aproape 8.000 în judeţ, vor susţine evaluările în zilele de 5 şi 6 iunie, respectiv joi şi vineri, la limba română, implicit la disciplinele matematică şi ştiinţe ale naturii. Testările vor începe la ora 10.00!

Notele nu vor fi trecute în catalog şi nu se vor face publice!

Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu. Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.

Rezultatele obţinute vor fi valorificate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor elevului asupra stadiului competenţelor evaluate.

Fiecare test va fi evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte.

În clasele în care se va susţine testarea nu vor fi camere video, elevii fiind supravegheaţi, la clasele a II-a şi la a IV-a, de învăţătoare şi un alt cadru didactic din unitatea de învăţământ, iar la a VI-a de două cadre didactice din şcoală. Elevii nu vor fi separaţi câte unul în bancă, însă testele vor fi pe mai multe numere, astfel încât să nu se poată copia.

Ministerul Educaţiei a menţionat că prin introducerea evaluărilor naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a se poate urmări mai bine cum evoluează fiecare elev, dar şi dacă, respectiv unde există probleme la nivel de şcoală, de clasă sau de elev.

Prin intermediul acestor testări se va şti în ce măsură elevul şi-a însuşit elementele de bază specifice vârstei: scris, citit, socotit, insistându-se, ulterior, pe corectarea eventualelor dificultăţi.


Intră acum și în grupul de