Tronsonul trei al soselei de centura a Sucevei are un constructor! In decembrie s-ar putea da drumul la trafic


Intră acum și în grupul de

CNADNR a selectat asocierea formată din firmele bucureştene Teo Trans şi Straco să finalizeze lucrările la tronsonul de 5,2 kilometri al şoselei de centură a municipiului Suceava şi care face legătura între DN 2 din zona Pătrăuţi cu DN 17 în localitatea Şcheia, în zona aşa numitului “zid al morţii”.

Declaraţia a fost făcută, miercuri, de prefectul de Suceava, Florin Sinescu, care a explicat în cadrul unei conferinţe de presă că pe acest tronson s-au efectuat 97 la sută din lucrări, iar pentru punerea lui în circulaţie mai sunt de executat lucrări de refacere în zonele unde s-au produs degradări ale lucrărilor executate, respectiv 4000 de metri pătraţi de mixtură asfaltică, dar că vor fi executate şi marcaje şi montaţi parapeţi metalici pe o lungime totalizând 6,1 kilometri.

florin sinescu3

Totodată, potrivit reprezentantului Guvernului în teritoriu, vor fi montaţi 165 de stâlpi de iluminat în condiţiile în care vor fi luminate pe timp de noapte atât intrarea de pe DN 2, cât şi sensul giratoriu din zona intrare pe DN 17, aşa numitul Zid al morţii, unde din cauza unui pilon al unui pod al şoselei de centură instalat în mijlocul DN 17, s-au produs mai multe accidente, din care în două au murit patru persoane.

Pentru acest tronson valoarea totală a lucrărilor este de 5,8 milioane de lei fără TVA, termenul de execuţie fiind de 45 de zile.

Prefectul judeţului Suceava a mai precizat că lucrările ar putea fi finalizate la mijlocul lunii decembrie astfel încât să fie eliminat traficul greu de pe DN 74, folosit acum ca variantă ocolitoare şi unde un pod este afectat de traficul greu, pentru refacerea lui fiind alocaţi 6,2 milioane de lei.

La rândul său, şeful Direcţiei Regionale Iaşi a CNADNR, Ovidiu Laicu, a declarat că este bine că s-a stabilit o nouă firmă care să continue lucrările după ce firma SCT, care fusese constructorul iniţial a întârziat nepermis de mult execuţia lucrărilor.

„Bine că am scăpat de constructorul care ne-a creat probleme”, a spus Laicu.

El a spus că după experienţa lui, în condiţiile în care în perioada următoare va fi vreme bună, este posibil ca vinerea viitoare, în 14 noiembrie, să fie funcţional acest tronson.

Laicu a explicat că atunci se va putea da drumul la trafic, iar lucrările să se facă în continuare sub trafic.

 Prefectul de Suceava, Florin Sinescu, a fost mai rezervat în a oferi un termen pentru darea în funcţiune a tronsonului, apreciind că acesta va putea fi circulabil la mijlocul lunii decembrie.

Sinescu a mai declarat că urmează să fie analizată şi situaţia celorlalte două tronsoane ale şoselei de centură, iar apoi CNADNR va începe procedurile de selecţie a unui constructor astfel încât în anul 2015 să fie finalizate şi aceste două segmente.

CNADNR a reziliat în 15 septembrie contractul de execuţie a lucrărilor la şoseaua de centură a municipiului Suceava cu firma SCT, fostă SCCF-Grup Colas, întrucât aceasta nu a respectat termenele de finalizare a lucrării.

Şoseaua de centură trebuia terminată în 2012, dar au fost extinse termenele, pentru noiembrie 2013 şi apoi iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014.

 Lucrările la şoseaua de centură a municipiului Suceava au început în 2008 şi ar fi trebuit să fie terminate în 12 iulie 2012, dar firma de construcţii a obţinut extensii de finalizare până în noiembrie 2013, iar apoi până în iulie 2014.


Intră acum și în grupul de