CJ Suceava modernizează în acest an drumul Fălticeni-Liteni şi pregăteşte proiectele pentru drumurile Suceava-Iaşi şi Frasin-Broşteni


Intră acum și în grupul de

Consiliul Judeţean Suceava va moderniza drumul judeţean dinspre Fălticeni spre Liteni astfel încât să faciliteze accesul din zonele Paşcani, Târgu Neamţ şi Roman pentru potenţialii pasageri pentru Aeroportul Suceava fără ca aceştia să mai fie nevoiţi să traverseze municipiul Suceava.

În acelaşi timp, acest drum, va putea fi folosit şi pentru a se ajunge la Botoşani fără traversarea municipiului Suceava.

Preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat că din suma pe care CJ Suceava o va primi la rectificativul bugetar va moderniza drumul judeţean de la Fălticeni spre Liteni care apoi ajunge în DN 29 de unde se face accesul spre Aeroportul Suceava.

„Ne dorim să facem o alternativă să asigurăm timp mai redus pentru potenţialii pasageri ai Aeroportului Suceava din Roman, Paşcani sau Târgu Neamţ şi să evităm tranzitarea municipiului Suceava. E o scurtare importantă şi de distanţă şi de timp şi încercăm şi să facem din Suceava un oraş cu trafic mai degajat”, a spus preşedintele CJ Suceava.

Dn29 lucrari drum

El a spus că s-au efectuat până acum pe acest drum judeţean mai multe lucrări de modernizare, dar că a mai rămas o porţiune de şase kilometri care trebuie modernizată, între localităţile Liteni şi Vultureşti.

Totodată, Nechifor a mai anunţat că după ce a fost semnat POR 2014-2020, autorităţile judeţene din Suceava şi Iaşi vor depune spre finanţare proiectul prioritar al regiunii nord-est care este un drum între municipiile Suceava şi Iaşi pe o lungime de 170 de kilometri, care va fi o rută alternativă la traseul actual pe drumuri naţionale.

El a mai spus că tot pe POR 2014-2020 urmează să fie propus spre finanţare modernizarea drumului judeţean care face legătura între valea Moldovei şi valea Bistriţei între oraşele Frasin şi Broşteni prin pasul Puzdra.

Nechifor a arătat că acest drum, cu o lungime de 43 de kilometri, a fost construit în anii ’70, fiind un drum betonat, dar că este degradat din cauza transporturilor de masă lemnoasă.

flutur inaugurare drum roscani 2

El a spus că soluţia constructivă va fi de montare a unui sistem de geogrilă peste partea betonată peste care se vor turna straturile de asfalt, costurile totale fiind estimate în această situaţie de 10 milioane de euro.


Intră acum și în grupul de