Nechifor răspunde indirect lui Flutur şi anunţă lucrările ce vor fi făcute de Compania de Drumuri în judeţul Suceava


Intră acum și în grupul de

Preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat, marţi, că CNADNR a finalizat licitaţia la cele două loturi pe raza judeţului Suceava a DN 18 urmând să fie anunţaţi constructorii, că se vor începe lucrările la şoseaua de centură a municipiului Rădăuţi şi că ar urma să fie modernizat şi DN 17 B.

Nechifor a declarat într-o conferinţă de presă că licitaţia pentru modernizarea DN 18 a fost finalizată, iar dacă nu s-au înregistrat contestaţii ar urma ca în termen de şapte zile să se semneze contractul de execuţie.

„E un drum de legătură cu Ardealul şi cu vestul Europei şi după modernizare sperăm să fie descongestionat traficul de pe DN 17 de la Vatra Dornei la Cluj Napoca”, a spus Nechifor.

Catalin Nechifor

Contractul este împărţit în patru loturi, respectiv Moisei – Borşa (24,6 kilometri), Borsa – Sesuri (24,6 kilometri), Sesuri – Cârlibaba (18,5 kilometri) şi Cârlibaba – Iacobeni (20,6 kilometri), cu o valoare totală estimată la 355,5 milioane lei, fără TVA, iar în 3 iunie CNADNR a anunţat că pentru primele două loturi constructorii selectaţi sunt firmele Tehnic Asist şi Specialist pentru Moisei- Borşa şi Antrepriză de Reparaţii şi Lucrări ARL Cluj pentru Borşa-Şesuri.

DN 18 a intrat într-un program de modernizare cu finanţarea asigurată prin BEI în anul 2011, iar pe tronsonul Moisei – Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrările au fost atribuite companiei Shapir Structures, din Israel, şi aveau ca termen de finalizare data de 31 august 2013.

Contractul cu Shapir Structures, în valoare de 81 de milioane euro, a fost însă reziliat în mai 2014, pentru că nu s-au executat lucrările.

Nechifor a mai declarat că din discuţiile pe care le-a avut cu conducerea CNADNR a înţeles că în scurt timp ar urma să fie începute şi lucrările la şoseaua de centură a municipiului Rădăuţi, firma care execută lucrarea fiind UMB Spedition, care a realizat în timp record şi modernizarea DN 29, Suceava-Botoşani.

Preşedintele CJ Suceava a subliniat că şoseaua ocolitoare a municipiului Rădăuţi este necesară ţinând cont de traficul de marfă mare din zonă în special cel al fabricilor de prelucrare a lemnului existente în apropiere.

Totodată, Nechifor a mai declarat că a discutat cu conducerea CNADNR despre modernizarea DN 17 B, între Vatra Dornei-Broşteni-limita cu judeţul Neamţ, arătând că pe acest traseu ar urma să fie turnat covor asfaltic.

„Acest drum este foarte important, făcând legătura între Bazinul Dornelor cu Ardealul, dar este şi o legătură spre Bucureşti”, a spus Nechifor.

Preşedintele CJ Suceava a mai anunţat că CNADNR execută în prezent reparaţii pe DN 2 între Făliceni şi Roman şi pe DN 2 E între Păltinoasa şi Cacica în zona unor serpentine pentru stabilizarea terenului.

Preşedintele PNL Suceava, senatorul Gheorghe Flutur, a atras recent atenţia, într-o interpelare adresată Guvernului că pe DN 18, care face legătura între Suceava şi Maramureş gropile vor fi doar cârpite şi asta în cel mai bun caz.

Senatorul liberal explică în interpelare că drumul național DN 18, arteră de maximă importanţă pentru traficul intern şi internaţional din nordul ţării, a ajuns unul dintre cele mai proaste drumuri naţionale din judeţul Suceava şi unul dintre cele mai degradate din întreaga ţară.

flutur 8

„Starea drumului creează dificultăți în activitatea zilnică a locuitorilor din zonă, a șoferilor aflați în tranzit, precum şi turiştilor care vin să viziteze Bucovina. Localitățile traversate de DN 18, aflate pe raza judeţului Suceava, respectiv Ciocăneşti, Botoş, Valea Stânei şi Cârlibaba, rămân condamnate în continuare la izolare. Situaţia este atât de gravă, încât agenţii economici din zonă nu mai găsesc firme de distribuţie care să-i aprovizioneze. Firmele de transport persoane care efectuează curse în zonă intenționează să suspende traseele din cauza stării DN 18. Foarte mulţi turiști care intenţionează să traverseze județul Suceava spre Maramureş, se întorc din drum. Drumul pare a fi unul de pe front decât un drum național”, afirmă Flutur.

El a adăugat că modernizarea tronsonului Iacobeni-Borşa-Moisei de pe DN 18, finanțat prin BEI, trebuia finalizată în 2013, dar s-au efectuat doar 5% din lucrări.

Contractul inițial a fost reziliat, relicitarea lucrarilor s-a facut in decembrie 2014, iar atribuirea contractelor a venit abia acum, la început de iunie, dar nu intră aici și cele 2 tronsoane de pe teritoriul județului Suceava, explică Gheorghe Flutur.

El a mai arată că în 3 iunie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat că a fost comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractelor „Proiectare şi Execuţie Reabilitare DN 18 Moisei – Iacobeni pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat: Lot 1 Moisei – Borşa, km 131+627 – km 156+232” şi „Proiectare şi Execuţie Reabilitare DN 18 Moisei – Iacobeni pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat: Lot 2 Borşa – Şesuri, km 156+232 – km 180+850”.

„Așadar s-au desemnat constructorii doar pentru două loturi care vizează reabilitarea acestui drum naţional pe teritoriul judeţului Maramureş, respectiv Moisei – Borşa şi Borşa – Şesuri, astfel că locuitorii județului Suceava trebuie să mai aştepte până când vor începe lucrările de reabilitare pe tronsonului de la Cârlibaba la Iacobeni”, menţionează senatorul liberal.

El a reamintit de recentele promisiuni făcute de ministrul pentru Dialog Social, Liviu Pop, senator PSD de Maramureş, care spunea că drumul va intra în reabilitare.

„Recent, aflat în trecere spre casă un ministru, parlamentar, din Guvernul PSD a mai făcut și el o serie de promisiuni. Spunea că este interesat de acest drum, dar iată că, la câteva zile, s-a desemnat constructorul doar pe tronsonul din colegiul dumnealui. Halal!

Sucevenii, ca și maramureșenii, trebuie să fie respectaţi, nu abandonați și umiliti. Fără infrastructură, zona riscă să rămână în izolare și este condamnată la subdezvoltare. Abandonarea investițiilor în infrastructură pune în pericol dezvoltarea locală și regională”, a arătat Flutur.

Preşedintele PNL Suceava a mai declarat că deşi a solicitat public reabilitarea DN 17 B, Vatra Dornei- Borşteni- limita cu judeţul Neamţ, se pare că Guvernul alocă bani doar peticirea gropilor pe DN 17 B.

 „Simpla peticire a gropilor pe acest tronson nu rezolvă problema ci continuă să afecteze securitatea și confortul în trafic. Starea precară a acestui drum național afectează turismul și întreaga dezvoltare socio-economică celor două județe, Suceava și Neamț. Vatra Dornei și zona de munte a județului Suceava oferă atracții turistice în toate anotimpurile anului, dar în lipsa unei infrastructuri de transport corespunzătoare acest potențial nu poate fi valorificat”, a conchis Gheorghe Flutur.


Intră acum și în grupul de