Apa minerală Bucovina trece din proprietatea familiei lui Omar Hayssam la grupul polonez ce deţine Tymbark


Intră acum și în grupul de

Rio Bucovina, care produce apa minerală Bucovina, a fost vândută de fraţii lui Omar Hayssam, sirienii Mukhles şi Mahmoud Omar grupului polonez Maspex Wadowice, care deţine pe piaţa românească brandurile Tedi şi Tymbark, a informat Capital.

Potrivit sursei citate, tranzacţia este condiţionată de aprobarea Consiliului Concurenţei şi de acţiunile de due diligence ale firmei poloneze.

Rio Bucovina este al doilea mare jucător ca volum, deţinând o cotă de aproape 10% din piaţa apelor îmbuteliate, conform datelor de piaţă ale AC Nielsen, aferente perioadei aprilie – mai 2015. Producătorul a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 34,2 mil. euro, în creştere cu 9,6% faţă de anul anterior, şi un profit net de 1,5 mil. euro, în scădere cu 6,2% faţă de 2013, conform datelor publicate de Ministerul Finanţelor Publice. Datoriile companiei se ridică la 11,7 mil. euro.

Fraţii lui Omar Hayssam au devenit acţionarii unici ai Rio Bucovina în februarie 2013 prin intermediul firmei Emparador, înregistrată în Bulgaria şi ai cărei acţionari sunt. Dacă vânzarea va fi aprobată, polonezii vor intra în posesia fabricilor de apă minerală pe care firma le deţine în Vatra Dornei, Timişoara şi Giurgiu, precum şi a brandului Bucovina, mai scrie publicaţia Capital.

 

Tranzacţia va reprezenta cea de-a 18-a preluare a grupului Maspex Wadowice şi cea de-a treia pe piaţa românească.

În anul 2007, Tymbark Maspex România, parte a grupului Maspex Wadowice, a achiziţionat brandul Arnos, iar în anul 2013 brandurile Salatini şi Capollini – cele mai vechi mărci comerciale de pe segmentul biscuiţi săraţi (crackers) şi covrigei (brezels).

NATURAL_MINERAL_WATER_CARBONATED_STILL

„Pe piaţa apelor minerale nu am fost prezenţi până acum, iar aceasta este o categorie care se află în creştere. În prezent, segmentul apelor minerale ocupă o cotă de 50% din piaţa băuturilor nealcoolice din România. Comparativ, piaţa băuturilor răcoritoare reprezintă 10%. În plus, în România consumul de apă îmbuteliată se află încă la un nivel scăzut, comparativ cu alte ţări din Europa, ceea ce, cu certitudine, ne creează o perspectivă de dezvoltare, la aceasta contribuind şi tendinţele spre un mod de viaţă sănătos“, a declarat Krzysztof Grabowski, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei Tymbark Maspex România.

România reprezintă pentru Maspex o a doua piaţă ca mărime, după Polonia, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri şi al investiţilor efectuate, cât şi ca putere de cumpărare.

 


Intră acum și în grupul de