Nechifor: „Chestiunea cu centura de ocolire prin partea de sud-est a municipiului Suceava este rezolvată deja de către Guvernul actual”


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava, Cătălin Nechifor, susţine că propunerea PNL Suceava de a realiza o șosea de centură prin Cumpărătura – Ipotești – Salcea nu are şanse de concretizare. Nechifor a declarat într-o conferință de presă că problema este deja rezolvată, deși este în stadiu de proiect, de Guvernul actual al Românei, prin aprobarea Master Planului de transport.

„I-am văzut pe cei de la PNL că vor centură prin Cumpărătura – Ipotești – Salcea.  Eu nu pot să zic altceva decât ca cei care au terenuri acolo e bine să mai cultive porumb, sfeclă și altceva pentru că nu va fi această formulă de centură a Sucevei”, a spus Nechifor.

Catalin Nechifor

El a ținut să explice că Master Planul României care a fost aprobat de Comisia Europeană prevede un drum expres, Pașcani – Dolhasca – Verești – Suceava – Siret, ce rezolvă problema traficului și ocolirea municipiului Suceava exact în zona despre care făcea referire PNL.

Nechifor a mai spus că drumul expres este proiectat cu două benzi pe sens, are o lungime de 60,5 kilometri pe tronsonul Pașcani – Suceava și 41 de kilometri pe tronsonul Suceava – Siret.

„Chestiunea cu centura de ocolire prin partea de sud-est a municipiului Suceava este rezolvată deja de către Guvernul actual, sigur, în fază de proiect. Vom vedea cine va executa această lucrare importantă”, a menționat președintele CJ.

De asemenea, Nechifor a afirmat că drumul va fi unul de viteză, iar cei care vor veni dinspre București, vor trece pe lângă municipiul Pașcani, fără să mai treacă prin alte localități unde să fie nevoiți să reducă viteza.

Totodată, drumul expres se va conecta la drumul Suceava – Botoșani și la drumul Bucovina Expres.

Mai mult, președintele CJ Suceava a precizat că pentru județul Suceava există două proiecte majore de realizare a unor centuri, în condițiile în care la nivel național sunt doar 14 centuri de ocolire prinse în Master Planul de transport.

„Este vorba despre ocolitoarea Vatra Dornei și ocolitoarea Câmpulung Moldovenesc. La Vatra Dornei există un traseu de 3,8 kilometri, iar la Câmpulung Moldovenesc de 18 kilometri”, a susținut Nechifor.

El a subliniat că Master Planul ar putea fi pus în aplicare până în 2030, finanțarea fiind fie din fondurile europene, fie din partea Guvernului sau a unor investitori străini.

Liderul liberalilor din municipiul Suceava, deputatul Ioan Balan, a anunțat joi, într-o conferinţă de presă, că în cadrul reuniunii pe care cei mai importanți lideri naționali ai PNL o vor avea la Gura Humorului în acest week-end va pune în discuție proiectul de finalizare a inelului rutier care să scoata traficul greu din Suceava și pe direcția Cumpărătura-Ipotești-Salcea.

„La finele saptamanii, îl vom avea la Humor pe premierul desemnat de PNL, Catalin Predoiu si pe membrii BPN al PNL si grupurile reunite ale PNL. Prezenta celor mai importanti lideri politici la Suceava imi da garantia ca ce vreau sa propun in continuare, demararea lucrarilor la soseaua de centura, Cumparatura-Ipotesti-Salcea va deveni certitudine. Strapungerea acesteia pe la CET cu o bretea rutiera ar fi posibila si ar face traficul in oras suportabil”, a explicat Ioan Balan.

 

 


Intră acum și în grupul de