Ministerul Justitiei si ANAF simplifica procedura de obtinere a cazierului fiscal

Începând cu 1 octombrie 2007 se simplifica procedura de obtinere a cazierului fiscal necesar asociatilor si administratorilor din societatile comerciale pentru înregistrarile din Registrul Comertului. Astfel, operatorii economici si persoane fizice nu vor mai trebui sa mearga la organele fiscale competente, cazierele fiscale fiind obtinute, de la 1 octombrie, de catre Registrul Comertului, on line, de la Ministerul Economiei si Finantelor (ANAF). Aceasta masura se circumscrie eforturilor Ministerului Justitiei de a simplifica procedurile administrative pentru mediul de afaceri.

Astfel, la solicitarea ministrului Justitiei, Tudor Chiuariu, Oficiul National al Registrului Comertului si registrele teritoriale au prelungit, din luna iunie, programul de lucru cu publicul la 8 ore pe zi, iar certificatele constatatoare cuprinzând starea la zi a firmei si copiile certificate sunt emise pe loc. Ministerul Justitiei, prin ONRC, este prima institutie care încheie cu Ministerul Economiei si Finantelor, prin ANAF, un protocol care simplifica procedura de obtinere a cazierului fiscal în beneficiul oamenilor de afaceri.