Ministrul Transporturilor susţine că în judeţul Suceava se vor face investiţii de peste un miliard de euro în infrastructura de transport

Ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu, susţine că în judeţul Suceava, sunt prevăzute investiţii în infrastructura de transport de peste un miliar de euro conform ultimei forme a Master Planului General de Transport.

Într-un răspuns la o întrebare adresată de deputatul PSD de Suceava, Ovidiu Iane, ministrul Transporturilor explică care vor fi investiţiile prioritate în judeţul Suceava în infrastructura de transport.

„Ultima formă a Master Planului General de Transport al României prevede intervenţii în infrastructura de transport de aproximativ 43,5 miliarde de euro. Pentru judeţul Suceava, intervenţiile în infrastructura de transport însumează 1.024, 5 milioane de euro, din care 651,64 milioane de euro pentru intervenţiile din sectorul rutier, reprezentând proiectele drum expres Paşcani-Suceava şi Suceava-Siret şi drumul Transregio RT 45. Pentru intervenţiile aferente sectorului feroviar valoarea estimată a proiectelor de reabilitare a căii ferate Paşcani-Dărmăneşti şi electrificarea sectorului de cale ferată Dărmăneşti-Vicşani, este de 341 de milioane de euro”, se arată în răspunsul ministrului Transporturilor.

Dan Costescu menţionează că pentru sectorul multimodal, Master Planul de Transporturi prevede un terminal de aproximativ 21,4 milioane de euro, iar pentru sectorul aerian, aeroportul Suceava are prevăzute intervenţii de aproximativ 10,46 de milioane de euro.

Astfel, în ceea ce priveşte infrastructura rutieră, Master Planul de Transport vorbeşte de construcţia a drumurilor expres Bacău-Suceava,  Suceava-Siret şi Suceava-Botoşani.

harta-2030

Astfel, se arată că drumul expres Bacău-Suceava ar urma să coste 613 milioane de euro şi să fie construit în perioada 2021-2030. În aceeaşi perioadă se prevede construcţia drumului expres Suceava-Siret, care ar costa 186 de milioane de euro.

 

Drumul expres Suceava-Botoşani, cu costuri de 346 de milioane de euro ar urma să fie construit, cel mai probabil după 2030.

 

În Master Plan se vorbeşte şi de reabilitarea drumului Botoşani-Suceava-Vatra Dornei-Bistriţa-Dej, dar şi de drumul Iacobeni-Borşa-Sighetu Marmaţiei-Negreşti Oaş.

 

Singura variantă de ocolire prevăzută în acest proiect este cea a municipiului Fălticeni, evaluată la 38 de milioane de euro şi care ar urma să fie construită în perioada 2021-2030.

 

 

În ceea ce priveşte transportul feroviar, acest Master Plan menţionează că numărul de călători ce se deplasează la Timişoara, Arad, Oradea, Cluj Napoca, Iaşi sau Suceava este mai mare de 3500 pe zi deşi frecvenţa trenurilor este mult mai redusă în comparaţie cu cea din Bucureşti Nord.

 

Totodată, se constată că orele de plecare pentru cele mai aglomerate secţiuni ale reţelei feroviare, Bucureşti, Craiova, Constanţa, Braşov şi Suceava au intervale de succesune neregulate ce determină un grafic complicat de mers al trenurilor.

 

Între propunerile prezentate sunt cele care arată că pe ruta Suceava-Bucureşti şi Cluj-Suceava ar fi nevoie de un tren la două ore, dar şi reabilitarea căii ferate şi modernizarea staţiilor de cale ferată.

 

Master Planul de Transport arată că în ceea ce priveşte transportul aerian, Aeroportul Suceava, care în prezent este cotat ca aeroport regional mic, ar putea deveni până în 2020 un aeroport regional ţinând cont că în zona de captare populaţia este de 972.819 de persoane.

 

În acelaşi document se estimează că în 2020 numărul de pasageri de pe Aeroportul Suceava va fi de 51.390 la intern şi de 182.435 pentru internaţional, şi se arată că la orele de vârf vor putea fi ocupate şase poziţii de staţionare şi 277 de pasageri, motiv pentru care se propune mărirea terminalului pentru pasageri.

 

În ceea ce priveşte transportul intermodal, Master Planul arată că în Suceava există funcţional un asemenea obiectiv şi că există şi un operator privat, Unicom Holding care operează la Dorneşti.

 

Mai mult, Dorneşti se află pe locul al doilea în topul transportatorilor de mărfuri, pe ruta spre Constanţa cu 231.047 tone, dar şi spre Curtici cu 52.436 tone, în timp ce Suceava este în acest top cu ruta spre Constanţa cu 34.688 tone.

 

Master planul propune modernizarea terminalului intermodal din Suceava.(R.N.B.)