Note sub cinci la simularea Evaluării Naţionale pentru aproape 55% dintre elevii suceveni ai claselor a opta

Aproape 55 la sută dintre elevii suceveni din clasa a VIII a care au participat la simularea Evaluării Naţionale au obţinut note mai mici de cinci, cele mai multe note sub cinci fiind la proba scrisă la matematică.

evaluare-nationala

Potrivit Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava, la simularea Evaluării Naţionale au participat 7265 elevi la proba scrisă la matematică şi 7315 elevi la proba scrisă la limba română, din totalul celor 7618 înscrişi în clasa a VIII a, prezenţa medie  fiind de 95,36 la sută.

În urma evaluării lucrărilor, 54,83 la sută din cei prezenţi la simulare au obţinut note mai mici de 5, iar 45,16 la sută au obţinut note mai mari de 5.

La proba scrisă la limba română prezenţa a fost de  96,02 la sută, iar 2579 de elevi, reprezentând 35,25 la sută, au obținut note mai mici de 5 şi 4736, reprezentând  64,74 la sută au obținut note mai mari de 5.

Conform statisticii ISJ Suceava, la proba scrisă la limba română patru elevi au fost notaţi cu 10, 509 au avut note între 9 şi 9,99, 855 de elevi au obţinut note între 8 şi 8,99, alţi 943 au avut note între 7 şi 7,99, 1064 au avut note între 6 şi 6,99, iar 1361 de elevi au avut note între 5 şi 5,99, în timp ce 2579 de elevi au avut note sub 5.

La proba scrisă la matematică prezența a fost de 95,36 la sută, iar 4587 de elevi, reprezentând 63,13 la sută au obținut note mai mici de 5 şi 2678  de elevi, reprezentând  36,86 la sută, au obținut note mai mari de 5.

Astfel, la proba scrisă la matematică, trei elevi suceveni au fost notaţi cu 10, alţi 147 au obţinut  note între 9 şi 9,99, 310 au avut note între 8 şi 8,99, 477 au obţinut note între 7 şi 7,99, 535 au avut note între 6 şi 6,99, iar 1206 au avut note între 5 şi 5,99, în timp ce 4587 de elevi au obţinut note sub cinci.

 

Raportat la media naţională, respectiv de 44,05 la sută, judeţul Suceava se situează uşor peste această medie, în condiţiile în care 45,16 la sută dintre elevii suceveni au obţinut note peste cinci.

Potrivit MENCŞ, simularea Evaluării Naționale la clasa a VIII are ca scop identificarea de către elevi, profesori și părinți a nivelului real de pregătire atins până la momentul testelor pentru ca, ulterior, să se poată stabili planuri remediale individuale.

Astfel, într-un comunicat de presă al MENCŞ, se arată că inspectoratele școlare trebuie să ia măsuri “remediale adecvate”, în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor din clasa a VIII-a.

Printre măsurile recomandate de MENCŞ se numără realizarea unei diagnoze clare a situaţiei la nivelul fiecărui judeţ/ al fiecărei şcoli, realizarea unei analize, în cadrul şedinţelor cu directorii, a rezultatelor obţinute de fiecare şcoală la simularea evaluării naţionale, precum şi elaborarea de către fiecare şcoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor stabilite, de către inspectoratul şcolar.

Totodată, implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs, personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării naţionale, dar şi efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea individualizării învăţării, reprezintă alte trei recomandări ale MENCŞ.

“Ministerul Educației anunță inspecții școlare de specialitate la nivel național, care se vor desfășura pe toată perioada de dinaintea evaluărilor naționale și vor urmări  aplicarea planurilor remediale la nivelul unităților de învățământ. Aceste inspecții vor fi realizate de inspectorii de specialitate din cadrul MENCS și de cei din inspectoratele școlare. Pe de altă parte, Ministerul Educației a solicitat Institutului de Științe ale Educației o analiză riguroasă a rezultatelor obținute la simularea evaluării, astfel încât diagnoza rezultată la nivel național să conducă la politici publice destinate îmbunătățirii situației elevilor din învățământul gimnazial”, se mai arată în comunicatul de presă al MENCŞ.

(Liliana Bujdei)