Serviciul Intercity la standard ridicat de calatorie

CFR Calatori anunta ca, începând din 21 ianuarie 2008, trenurile IC 595 si 596 Bucuresti –Timisoara si retur, vor avea în compunere vagoane noi, echipate modern, cu functii TGV, integrate la fabrica româneasca de profil Astra Arad.

Operatorul national feroviar îsi propune ca, pentru perioada urmatoare, serviciul Intercity sa capete o noua dimensiune, prin ridicarea standardului de calatorie, fara însa a fi modificate tarifele corespunzatoare acestui rang de tren. Urmatoarele rute pe care vor mai circula sunt: de la Bucuresti spre Arad, Constanta, Cluj, Iasi, Suceava, Galati si retur.

Noile vagoane (seriile 1091, 2176 si 8987) introduse în circulatie pot atinge viteze de 160-200 km/h si se remarca printr-un ambient placut si maximum de confort, conferite de design, ergonomie si cromatica. În functie de clasa de confort, vagoanele au urmatoarele caracterisitici:

-scaune confortabile (fixe sau glisabile prin actionare pneumatica) cu fete din plus;

-masute (fixe sau rabatabile) la fiecare loc, montate în spatarele scaunelor sau fata-n fata, unele dintre ele prevazute cu plasa pentru ziare, reviste si rezamatoare pentru picioare;

-masute prevazute cu prize si veioze;

-prize duble sau simple pentru alimentare laptop si telefon mobil de 230V/50Hz, cu acces pentru toate locurile;

-cabine wc vacuumatice cu rezervoare de retentie (ecologice).

Vagonul de clasa 1 (seria 1091)are în dotare patru monitoare TFT -19, pentru prezentare programe video si promo, montate câte 2 în fiecare zona destinata calatorilor, iar vagonul de clasa a 2-a (seria 8789) are doua monitoare TFT – 21. De asemenea, sunt dotate cu functii de climatizare, cu echipamente care în viitor vor permite punerea în functiune a unui sistem automatizat de informare a pasagerilor, conform cerintelor transportului european. Seriile 1091 si 8987 sunt prevazute cu un spatiu minibar, central sau la unul din capetele salonului, care cuprinde mobilier (tejghea, dulapuri, vitrina cu sticla, spoturi iluminat, pereti placati cu HDS), frigider, cuptor cu microunde, cafetiera si computer tip consola cu monitor de 15’’ (pentru transmitere si vizualizare programe transmisie în vagon).

În 2008, CFR Calatori îsi propune, desigur, în functie de alocatia bugetara, sa achizitioneze peste 30 astfel de vagoane (6 bucati – seria 1091, 23 bucati – 2176 si 5 bucati seria 8987). Pretul de achizitie pe bucata este de aproximativ 3 500 000 lei noi.