Mai mulţi brancardieri şi infirmiere de la Unitatea de Primiri Urgenţe din cadrul SJU Suceava, detaşaţi în alte secţii din cauza “unor deficienţe privind calitatea serviciilor”

Conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă Suceava a efectuat schimbări în structura personalului auxiliar al Unităţii de Primiri Urgenţe pentru eficientizarea activităţii acesteia, mai mulţi brancardieri şi infirmirmiere fiind detaşaţi în alte secţii ale spitalului.

Purtătorul de cuvânt al SJU Suceava, medicul Mihai Ardeleanu, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă că în vederea creşterii gradului de satisfacţie al pacienţilor care se adresează spitalului, managerul SJU Suceava a realizat o analiză a activităţii UPU  axată, în special, pe timpii de aşteptare din UPU, constatându-se că “mai trebuie îmbunătăţite unele activităţi”, iar în acest sens a decis să opereze schimbări în rândul personalului auxiliar.

“Aceste decizii au fost anunţate, marţi, s-au dat şi deciziile de rigoare, după care azi a fost o discuţie între personalul de la UPU şi conducerea SJU Suceava, la care nu am participat, dar despre care am auzit. Lucrurile trebuie să se desfăşoare în nişte parametri mai buni”, a spus Ardeleanu.

El a precizat că unele infirmiere care lucrau în UPU au fost mutate în alte secţii, iar în locul acestora au fost aduse alte infirmiere tot din spital.

“Sunt problemele despre care s-a mai discutat, problemele de primă reacţie şi de contact între personalul din UPU şi pacienţi, dar şi aparţinători, iar managerul este hotărât să instituie un regim mai transparent, mai confiant faţă de pacienţi şi atunci îşi rezervă dreptul de a face aceste schimbări, probabil şi după informaţiile pe care le are de la ceea ce se întâmplă acolo, în UPU”, a spus Ardeleanu.

El a arătat că în diferite secţii, dar şi în UPU s-au făcut mai multe controale ce au vizat, printre altele, respectarea graficelor de curăţenie, prezenţa la program, unele fiind efectuate şi în timpul nopţii, iar în urma acestora conducerea spitalului a luat hotărârea “să pună ordine” în mai multe sectoare de activitate.

La rândul său, directorul medical al SJU Suceava, medicul Doina Elena Motan Ganea, a declarat că în urma acestor controale efectuate la UPU s-au constatat deficienţe în ceea ce priveşte calitatea serviciilor, în special, a celor efectuate de personalul auxiliar al UPU, respectiv al unor brancardieri şi infirmiere.

“Ei se vor supune deciziei managerului care, potrivit Legii 95, are acest drept, pentru a-i disciplina şi responsabiliza, conform fişei postului”, a spus Ganea.

Ea a arătat că, în privinţa infirmierelor, noul asistent şef al UPU împreună cu şefele de tură vor realiza echipe armonizate astfel încât infirmierele cu experienţă şi cu calificative maxime în ceea ce priveşte calitatea serviciilor practicate vor lucra împreună cu infirmiere mai noi sau cu calificative mai mici.

Ganea a spus că aceste echipe vor fi comunicate managerului SJU Suceava în cursul zilei de joi.

Directorul medical al SJU Suceava a precizat că şi medicul şef al UPU urmează să semneze un contract de administrare cu managerul SJU, fiind stabiliţi indicatori de performanţă şi de calitate în aceeaşi idee de a duce spre optim calitatea serviciilor medicale din acest sector de activitate.

“Fiind un sector de activitate extrem de important, UPU reprezintă poarta de intrare în spital, răspunsul angajaţilor, începând de la personalul auxiliar şi până la medici, trebuie să fie optim, pentru că de aici pleacă imaginea pe care o capătă spitalul, de aici feed-back-ul nu întotdeauna pozitiv al pacientului şi la gradul de implicare pe care noi, ca şi Comitet Director, îl avem, .la condiţiile de muncă pe de o parte care s-au creat angajaţilor şi pe de altă parte pentru pacienţi, pentru a beneficia de alte standarde, spre deosebire de multe alte spitale care nu beneficiază de o asemenea organizare şi dotare UPU, mi se pare că suntem absolut îndreptăţiţi ca să fim extrem de exigenţi în aceste cerinţe şi să nu facem rabat de la acest principiu”, a explicat medicul Doina Elena Motan Ganea.

Ea a spus că asistentul şef al UPU, Valeria Cureluşă, care a fost delegată până luni să organizeze şi să managerieze activitatea în UPU, cu experienţa pe care o avea de la Secţia de Chirurgie generală, a fost înlocuită cu asistenta Mihaela Hreceniuc, ce a lucrat la Cabinetul de Cardiologie din cadrul ambulatoriului spitalului.

Directorul medical al SJU Suceava a menţionat că în cazul unor brancardieri şi infirmiere care lucrau în UPU s-a luat decizia detaşării acestora în alte sectoare ale spitalului, în conformitate cu prevederile legislative.

“Aceste decizii s-au luat din cauza unor nereguli care au apărut în activitatea, în special, a brancardierilor, care n-au fost atenţi în manevrarea tărgilor cu care au lovit masa tomografului, pentru care a trebuit să apelăm la service, noi beneficiem de un tomograf extrem de performant, care trebuie folosit pentru diagnostic de fineţe, e vorba de 64 de slice-uri, şi chiar dacă n-ar fi fost un tomograf atât de performant este vorba de un bun al spitalului, pentru care s-a investit foarte mult, care este foarte necesar într-un spital de urgenţă, cum suntem noi. Nu este normal să nu fie atenţi şi să nu-şi ia răspunderea asupra stricăciunilor pe care le fac”, a explicat Ganea adăugând că încă nu s-a discutat dacă le vor fi imputate brancardierilor cheltuielile aferente remedierii defecţiunii la masa tomografului.

Întrebată fiind care a fost motivul pentru care cei detaşaţi din UPU au protestat faţă de această decizie, directorul medical al SJU a răspuns: “E dreptul lor să protesteze şi nu ai cum să-i împiedici să facă acest lucru”.

Medicul sucevean a subliniat că UPU este “foarte vizat” de angajaţii spitalului, de toate categoriile profesionale, întrucât sporurile sunt mari, iar salariile sunt aproape compatibile cu cele din Uniunea Europeană.

Ea a mai spus că detaşarea celor din UPU este valabilă pentru 60 de zile, iar după această perioadă urmează o nouă evaluare a personalului respectiv.

De precizat este că la Unitatea de Primiri Urgenţe lucrează aproximativ 160 de persoane.

(Liliana Bujdei)

loading...