Promisiunile făcute de Tarom deputaților suceveni Cătălin Nechifor și Ioan Bălan încep să prindă contur: Compania a contractat două aeronave Boeing 737-800


Intră acum și în grupul de

Promisiunile făcute în ultima perioadă de compania Tarom deputaților de Suceava, Cătălin  Nechifor și Ioan Bălan, încep să prindă contur după ce compania a anunțat că a contractat aeronave Boeing 737-800, care vor intra în serviciu în scurt timp, suplimentând flota actuală din care au fost restrase două aeronave Airbus 310.

Deputatul Cătălin Nechifor, a anunțat pe pagina sa de socializare că poate anunța o veste foarte, foarte bună.

„Tarom a contractat două aeronave Boeing 737-800 care vor fi livrate în scurt timp. Asta după ce, anul trecut, s-a renunţat la două Airbus 310, o decizie cam ciudată, în condiţiile în care Moldova şi Transilvania (aşa au fost botezate) erau fabricate în 1992, în timp ce cel de al treilea 310 pe care l-a avut Tarom în flotă, Muntenia, a căzut în 1995, la Baloteşti. 25 de ani nu e o vârstă foarte mare în aviaţie, cât timp vârstă medie a flotei Blue Air este undeva pe aici. Practic, retragerea celor două long courier a lăsat compania fără prea multe variante, nefiind nimic pus în loc (în general, retragi din flota abia după ce cumperi sau iei în leasing altceva pentru a putea menţine rutele, sau, de ce nu, pentru a dezvolta noi rute). Trecem peste motivele tehnocrate de anul trecut şi ne bucurăm împreună să vedem în scurt timp la treabă două avioane moderne, economice şi capabile să zboare cu 189 de pasageri pe o distanţă maximă de 5436 km, la o viteză de croazieră de 842km/h. Au fost livrate 6.354 astfel de aeronave până în prezent, iar în Europa cele mai multe sunt în flota Ryanair (383 în serviciu şi 91 comandate la producător)”, a scris Nechifor.

Deputații suceveni Cătălin Nechifor și Ioan Bălan au interpelat, recent, pe ministrul Transporturilor solicitând ca Tarom să-și schimbe politica de prețuri pentru cursa Suceava-București, dar și ca această companie să opereze mai multe curse de pe aeroportul sucevean, iar ministerul a lăsat să se înțeleagă că Tarom are în vedere curse naționale și internaționale de pe aeroportul Suceava după ce va completa flota de avioane.

Astfel, în răspunsul către Cătălin Nechifor, ministrul Transporturilor preciza că regiunea Moldovei se află sub cea mai mare atenție și preocupare a actualei conduceri Tarom ”în intenția armonizării necesităților și dinamicilor segmentelor de piață utile companiei naționale cu produse aviatice pe care le vom lansa și susține în piață”.

Totodată, compania precizează că va informa privind noutățile produsului Tarom și cu gama produselor aviatice, „curse naționale, dar mai ales internaționale, dar și cu politicile tarifare ale companiei”.

Ulterior, ministrul Transporturilor i-a răspuns deputatului Ioan Bălan că proiectul de redefinire strategică a Tarom va avea implicații majore privind reţeaua de rute internaţionale operate, structura de costuri, structura flotei de aeronave, politicile tarifare și distribuționale, politicile de produs.

 „Materializarea obiectivelor de mai sus este condiționată de o serie de acțiuni a căror realizare este în plin proces. Ne referim îndeosebi la inițierea restructurării flotei Tarom. O primă etapă în procesul de uniformizare a flotei Tarom este reprezentată de înlocuirea în operare a celor două aeronave A310 cu alte aeronave de tip Airbus 320 sau Boeing 737-800. În acest sens, au fost demarate discuții cu producătorii și firmele specializate în închirierea de aeronave, iar în momentul de faţă, procedura de închiriere operaţională a două aeronave se află în plină derulare. Următoarele etape vizează continuarea programului de înlocuire a aeronavelor din flotă, ţinând cont și de obiectivul din programul de guvernare – uniformizare flotă pentru reducerea cheltuielilor de mentenanţă”, a conchis ministrul Răzvan Cuc.(N.B.)


Intră acum și în grupul de