Adrian Bodea: E contraproductiv să cumperi de la Termica stația de pompare și țevile

Conferinta de presa

Adrian Bodea, directorul general al companiei Adrem Invest, Adrian Bodea, care controlează atât producătorul Bioenergy cât și distribuitorul de energie termică, Thermonet, în Suceava:

”Ieri am implinit 6 ani de la nasterea proiectului Bioenergy. Pe 9 mai 2011 a fost semnat contractul.

Situatia la zi e urmatoarea: ne-am asumat investitii de 2,5 milioane euro. Desi lucram pe pierdere acum ( cam 4 milioane lei pe an).

In 2018 vom termina investitiile noastre. Inseamna contorizare moderna, un sistem de monitorizare a pierderilor si investitii in retele din secundar.

Problemele de la Primarie tin de statia de pompare si o bucata de retea care e responsabila de cel putin 10 % din pierderi. Ne propunem sa avansam o solutie Primariei si sa facem o investitie din  fonduri proprii ca sa rezolvam problema pierderilor si o statie de pompare moderna.

Credem ca putem atrage fonduri, dar ne trebuie un cadru legal ca sa o putem inchiria primariei pentru ca nu trebuie sa ramana in patrimoniul nostru.

E contraproductiv sa cumperi de la Termica statia de pompare si tevile. Termica cere 10 milioane euro.

Putem spune ca incercam sa gasim o solutie care sa presupuna investitii minime din partea clientului nostru pentru contorizare.

Eu cred ca tendinta cu subventia e corecta si eliminarea subventiilor e de dorit. Important e cum o faci si intervalul de timp in care o aplici.

Primaria platea la Termica subventii de patru ori mai mari ca la Bioenergy. Primaria si-a redus subventia foarte mult cu aparitia noastra pe piata.

Noi speram sa elimine complet subventia. Populatia nu poate suporta brusc costurilor de pe o zi pe alta. Trebuie avut in vedere asta.

Noi trebuie sa fim competitivi si sa ajungem la un pret compatibil cu centrala de apartament.

Exista dificultati tehnice unde nu ne permite sa incurajam debransarea si sunt si situatii in care o incurajam pentru ca la un punct termic avem doi consumatori.”

Toma Suru, manager Thermonet:

”In curand, vom avea un centru de relatii cu clientii pentru a veni in sprijinul celor care doresc informatii si vor sa se debranseze.”