Variantele ocolitoare ale municipiilor Vatra Dornei și Câmpulung Moldovenesc prevăd tuneluri și viaducte


Intră acum și în grupul de

Variantele ocolitoare ale municipiilor Vatra Dornei și Câmpulung Moldovenesc prevăd tuneluri și viaducte, potrivit proiectelor realizate, dar primarul de Câmpulung Moldovenesc susține că are o soluție mai ieftină și mai ușor de realizat și de întreținut.

Primarul municipiului Vatra Dornei, Ilie Boncheș, a declarat pentru News Bucovina că la Ministerul Transporturilor există un proiect vechi cu scoaterea traficului greu din oraș și chiar și a liniei ferate.

„Este un proiect mai vechi care prevede un tunel de la Argestru care să iasă la Candreni”, a spus primarul.

El a adăugat că o altă variantă prevede un traseu peste munte care urcă până la camping și coboară pe varianta Drumului Tătarilor.

„Ar putea fi realizabile, bani să fie. Totul e până la bani, dar în realitate se poate realiza”, a spus Boncheș care a adăugat că proiectul va trebui reactualizat.

La Câmpulung Moldovenesc proiectul șoselei ocolitoare a fost realizat în 2010 și prevede tuneluri și viaducte, susține primarul Mihăiță Negură care consideră că are o variantă mai ieftină, mai ușor de realizat și de întreținut.

El a spus că acest proiect separă pârtia de schi de municipiu.

„Proiectul este pe la Izvorul Alb, prin spatele Măgurei, a Runcului și ajunge undeva la Pojorâta”, a declarat Negură care a explicat că valoarea investiției ar fi de circa 120 de milioane de euro.

El a adăugat că acest proiect este deja la Compania Națională de Drumuri.

„Noi am fi vrut o variantă mult mai ieftină și mult mai ușoară pe partea dreaptă de la intrarea în Câmpulung Moldovenesc de la Podul Bucătarului și cu ieșire la Sadova. Aici e mai ușor pentru că multe terenuri sunt ale primăriei”, a spus primarul.

El consideră că varianta de la CNAIR este „un vis” cu tuneluri, viaducte și merge prin munți.

„Lucrurile sunt foarte complicate. Varianta noastră ar costa circa 30 de milioane de euro și va fi mult mai ieftin de întreținut pentru că e soare toată ziua, iar cealaltă variantă este umbrită tot timpul și greu de întreținut, mai ales iarna”, a spus Negură.

El a mai declarat că ar trebui făcut un studiu de fezabilitate pentru varianta propusă de autoritatea locală.

La Gura Humorului nu există posibilitatea realizării în perioada imediat următoare a unei șosele de centură, a declarat primarul Marius Ursaciuc.

El consideră că este foarte puțin probabil să se realizeze o șosea de centură a orașului Gura Humorului pentru că aceasta va trebui să treacă prin munți și vor fi necesare viaducte.

„Ar fi foarte puțin probabil de realizat”, a spus primarul.

El consideră că problema aglomerației din trafic poate fi soluționată prin realizarea autostrăzii Iași-Tg. Mureș.

„Singura șansă care să poată rezolva problema aglomerației e chiar autostrada Iași-Tg Mureș  care trece pe la Tg Neamț. Fiind la 60 de kilometri ar reduce la jumătate traficul”, a spus Ursaciuc.

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a lansat săptămâna trecută, în dezbatere, Master Planul de Transport al județului Suceava unde se propune realizarea de șosele ocolitoare ale municipiilor și orașelor din județ, dar și ale unor comune.

 


Intră acum și în grupul de