Flutur: Așteptăm răspuns de la Tarom pentru curse spre Barcelona, Bruxelles și Tel Aviv, suntem în discuții pentru cursa de Memmingen și o variantă Suceava-Rzeszow-Munchen, dar discutăm și alte destinații


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava a declarat, miercuri, în timpul dezbaterii proiectului privind accesarea unui credit în vederea extinderii terminalului Aeroportului Suceava că acesta va trebui să facă față procesării unui număr de 500 de pasageri pe oră în condițiile în care activitatea aeroportuară este în creștere, iar anul viitor ar putea ca numărul de pasageri să atingă 500.000.

Flutur a spus că deja, în acest an, Aeroportul Suceava se apropie de 200.000 de pasageri și că a fost montat un terminal modular din containere pentru a crește gradul de procesare al pasagerilor, dar că aceasta este o soluție temporară.

El a menționat că a discutat cu Ministerul Dezvoltării care ar fi trebuit să dea acceptul pentru folosirea spațiilor de la Centrul Economic Bucovina pentru amenajarea terminalului al doilea, dar că nici până acum nu au venit delegații care urmau să fie trimiși de minister.

Președintele CJ Suceava a mai spus că în Master Planul de Transporturi al României, Aeroportul Suceava ar urma să obțină finanțări abia după anul 2024, iar în aceste condiții, după discuții cu Consiliul Concurenței, s-a identificat ca soluție extinderea terminalului cu fonduri ale CJ Suceava, urmând ca Aeroportul Suceava să achite o redevență sau o taxă de administrare.

Flutur a spus că terminalul va trebui extins pentru ca să se poată procesa pasageri din trei curse concomitent și să se ajungă de la 200 de pasageri procesați pe oră la minim 500.

El a arătat că de aici vine și nevoie de a fi accesat un credit mai ales că sunt discuții pentru noi destinații, fiind așteptat răspuns de la Tarom privind curse spre Barcelona, Bruxelles și Tel Aviv, că se poartă discuții pentru o cursă Suceava-Memmingen, dar și o soluție cu escală la Rzeszow spre Munchen sau Londra.

Flutur a mai spus că pentru alte destinații se discută cu Wizz Air, dar și cu alte companii aeriene.

„Orice operator care vine trebuie să vadă un plan de dezvoltare”, a spus Gheorghe Flutur.

Liderul consilierilor județeni PSD, Mihai Grozavu, a spus la rândul său că nu crede că mai trebuie așteptat avizul Ministerului Dezvoltării privind folosirea spațiului de la Centrul Economic Bucovina întrucât acesta a fost făcut cu fonduri PHARE și că perioada de funcționare cu destinația inițială a fost depășită și a arătat că se poate transforma acest centru în centru de servicii de transport.

Consilierul județean PSD, Dan Ioan Cușnir, a întrebat dacă a fost luat în calcul, la proiectarea dezvoltării aeroportului și faptul că va fi un trafic intens și a arătat că își dorește să vadă că un proiect poate anticipa ceea ce va fi necesar în viitor încă din faza de proiectare.

Gheorghe Flutur a răspuns că în ceea ce privește Centrul Economic Bucovina continuă corespondența cu Ministerul Dezvoltării, iar în ceea ce privește proiectarea, acesta a spus că se bucură că ceea ce a  prevăzut studiul de fezabilitate s-a întâmplat, respectiv creșterea numărului de pasageri, dar că a preferat ca fondurile să fie folosite în modernizarea pistei și a instalațiilor de securitate aeroportuară.

El a spus că veniturile proprii ale Aeroportului Suceava au crescut cu 364 la sută.

„Înseamnă că se învârte roata și poți face credit”, a spus Flutur.

CJ Suceava a aprobat, în unanimitate, accesarea unui credit de aproape 20 de milioane de euro pentru extinderea terminalului Aeroportului Suceava și modernizarea unor drumuri județene.

 


Intră acum și în grupul de