Ziua Turismului Românesc în Bucovina, „Bucovina – Destinație de ecoturism” „Călătorește în Bucovina” sau „Bucovina-multibrand”, acțiuni de promovare turistică propuse în Master Planul de Turism al județului Suceava


Intră acum și în grupul de

Proiectul strategiei de dezvoltare turistică a județului Suceava, Master Planul de Turism, rezultat în urma dezbaterilor autorităților județene sucevene cu factorii implicați în turismul din județ prevede pe lângă dezvoltarea infrastructurii turistice și de transporturi, sau de realizare de noi programe turistice și măsuri pentru dezvoltarea produselor turistice și de promovare turistică.

Peisaj Bucovina foto Catalin Urdoi

Potrivit președintelui Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, una din măsurile de dezvoltare turistică ce ar urma să fie propusă pentru a fi finanțată cu fonduri europene este „Bucovina – Destinație de ecoturism” ce presupune modernizarea infrastructurilor de acces și amenajări turistice specifice în arii naturale protejate cum sunt Parcul Național Călimani, Codrul Secular de la Slătioara, înscris în Lista Patrimoniului Mondial UNESCO, rezervațiile naturale „Fânețele seculare Ponoare” și „Fânețele seculare Frumoasa”.

Totodată, se intenționează realizarea unui „Catalog bucovinean” de promovare a județului și o bibliotecă virtuală care să prezinte obiceiuri, tradiții, costume populare, gastronomie, meșteșuguri.

Un alt proiect de promovare turistică pe piața internațională numit „Rădăcini” ar urma să desfășoare în țările de proveniență ale minorităților din județul Suceava, inclusiv prin organizarea unui târg de turism în Israel.

O acțiune de promovare turistică este și proiectul „Ziua Turismului Românesc în Bucovina” care prevede organizarea unui infotur adresat autorităților și instituțiilor din domeniul turismului din Uniunea Europeană, agențiilor de turism, jurnaliștilor, site-urilor și platformelor de promovare online și prin organizarea unei conferințe naționale a ghizilor de turism.

Promovarea Bucovinei ca destinație turistică prin intermediul imaginilor este un alt proiect care este propus în strategia județeană de turism, astfel că sub denumirea „Bucovina – Destinație turistică” ar urma să fie realizate și distribuire materiale de promovare turistică de la albume, broșuri, CD-uri, DVD-uri la filme de prezentare.

Mai mult, strategia propune și proiectul „Călătorește în Bucovina” care prevede realizarea unui sistem unitar de marcaje turistice, rutiere la nivelul județului.

Prin strategia de turism se intenționează și finanțarea unui proiect „Bucovina – multi brand” care vizează acțiuni de promovare pentru brandurile Bucovina autentică,  Bucovina verde,  Gustă în Bucovina sau Bucovina – istorie și cultură.


Intră acum și în grupul de