Flutur îi scrie noului ministru al Transporturilor de necesitatea finalizării șoselei de centură a Sucevei, de deschidere a lucrărilor la drumul expres Ploiești- Pașcani- Suceava – Siret, modernizarea E85 Roman-Siret, DN 29 A Suceava – Dorohoi și DN 2E Păltinoasa – Vicovu de Sus

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, i-a transmis noului ministru al Transporturilor, Felix Stroe, necesitatea unor investiții urgente de care județul Suceava are nevoie în cel mai scurt timp.

Astfel, Flutur îi scrie ministrului că având în vedere apropierea evenimentului privind aniversarea Marii Uniri, sucevenii i-ar rămâne profund îndatorați dacă ministrul va analiza problema finalizării lucrărilor obiectivului “Variantă de ocolire Suceava”, având în vedere avantajele imediate și majore pe care le poate asigura utilizatorilor rețelei rutiere din Suceava prin decongestionarea circulației în municipiu, reducerea accidentelor, creșterea vitezei de transport, reducerea consumului de carburanți, reducerea gradului de poluare în Suceava, precum și efectele defavorabile ale poluării asupra mediului ambiant și asupra monumentelor istorice – patrimoniu național sau UNESCO .

„Menționăm că traseele rutiere naționale acumulează trafic intens, în special trafic greu care nu are posibilitatea de a evita străzile municipiului și totodată este un generator constant de evenimente rutiere (prin configurația convoaielor), ceea ce se confirmă prin numărul mare de accidente rutiere înregistrate anual pe traseele drumurilor naționale din Suceava”, precizează Flutur.

Având în vedere creșterea traficului pe Coridorul IX european de transport, această variantă de ocolire a municipiului Suceava reprezintă o necesitate de maximă urgență, arată președintele CJ Suceava care consideră că ținâd cont de volumul foarte redus de lucrări rămas de executat, circa trei luni, ar fi benefic dacă această investiție se va finaliza.

„Totodată invocăm și faptul că lucrările de execuție au început în anul 2008 cu eșalonarea investiției stabilită pentru o perioadă de 3 ani, iar astăzi, în anul 2017, se constată că lucrările executate pe tronsoanele I și II sunt parțial degradate sau neconforme, prin lipsa lucrărilor de conservare, ceea ce confirmă, în fapt, că orice întârziere a finalizării acestor lucrări poate genera chiar cheltuieli suplimentare”, a mai arătat Flutur.

Totodată, președintele CJ Suceava îi cere ministrului despre necesitatea  deschiderii lucrărilor la drumul expres Ploiești- Pașcani- Suceava – Siret.

„În perioada următoare se vor deschide pe teritoriul județului Suceava noi puncte de trecere a frontierei cu Ucraina, situație care va genera un trafic suplimentar, iar lipsa infrastructurii rutiere va produce numeroase ambuteiaje și blocaje în trafic”, arată Flutur.

El notează că, în prezent, DN2/ E85 este singurul drum european pe care se desfășoară traficul  de călători și de marfă dinspre și spre Ucraina, iar pe teritoriul județului Suceava este foarte aglomerat, întrucât partea carosabilă este de 8,00 m, cu o singură bandă de circulație pe sens, în timp ce între localitățile București și Roman, drumul DN 2 – E85 a fost reabilitat, circulația desfășurându-se pe două benzi de circulație pe sens.

„Privind ritmul de dezvoltare și modernizare a rețelei rutiere naționale în județul Suceava, se constată un dezavantaj major, circulația desfășurându-se pe o infrastructură rutieră învechită, ceea ce îngreunează traficul atras de acest județ turistic cu o aglomerare majoră de mijloace de circulație pe întreg parcursul anului, iar neasigurarea unei rute de tranzit pentru traficul atras de DN 2, creează inconveniente care prejudiciază mediul economic și de viață, provocând creșterea numărului de evenimente rutiere soldate cu victime omenești”, a menționat președintele CJ Suceava.

Gheorghe Flutur îi mai atrage atenția noului ministru al Transporturilor că este imperios necesară reabilitarea următoarelor drumuri naționale DN2 (E85), DN 29 și DN 2E, pe rutele Roman- Suceava – Siret – Frontieră Ucraina, DN 29 A Suceava – Dorohoi și DN 2E Păltinoasa – Cacica- Marginea – Vicovu de Jos – Vicovu de Sus – Frontieră Ucraina.

Aceste drumuri asigură legături spre monumentele istorice – patrimoniu național sau UNESCO, spre mănăstirile renumite din județ.

„Totodată, aceste trasee turistice sunt foarte aglomerate cumulează trafic intens, în special trafic greu care nu poate fi dirijat pe centuri ocolitoare sau alte asemenea trasee de tranzit, fapt generator  de evenimente rutiere confirmat prin numărul mare de accidente rutiere înregistrate anual pe traseele drumurilor naționale din Suceava”, explică Flutur.

Reabilitarea acestor trasee de drumuri naționale vor asigura utilizatorilor rețelei rutiere spre și dinspre Suceava următoarele avantaje: descongestionarea circulației pe aceste trasee, reducerea accidentelor, creșterea vitezei de transport, reducerea consumului de carburanți, precum și reducerea gradului de poluare în Suceava, consideră președintele CJ Suceava.

„Traficul tot mai aglomerat de pe Coridorul IX european de transport, rețea care se compune din trasee de drumuri naționale existente, cum ar fi și DN 2, impune necesitatea reabilitării acestor trasee de drumuri naționale, în scopul fluidizării traficului  și asigurării condițiilor de confort în trafic”, a conchis Gheorghe Flutur.

loading...