Deputatul Ioan Bălan către ministrul Transporturilor: Călătoria cu trenul este extrem de lungă și cu întârzieri inacceptabile. Care sunt măsurile pentru remedierea situației și ce investiții în calea ferată și gări se vor face în județul Suceava?


Intră acum și în grupul de

Deputatul PNL de Suceava, Ioan Bălan, a cerut, marți, în Parlament, ministrului Transporturilor, Felix Stroe, să spună cu cât a scăzut, în ultimii 30 de ani, viteza pe calea ferată pe ruta Suceava-București, dar și care sunt gările din județul Suceava care vor fi modernizate în 2018.

Bălan arată că prin rectificarea bugetară efectuată în luna septembrie 2017, bugetul de investiții al Ministerului Transporturilor a fost putemic diminuat, cu cca. 6 miliarde lei.

„De o rectificare bugetară negativă a fost afectat și bugetul Companiei Național C.F.R. S.A., astfel încât investițiile inițial programate la o valoare de 3 miliarde lei, au scăzut cu cca. 1,878 miliarde lei. Aceste diminuări ale cheltuielilor de investiții afectează în mod direct, nu numai investițiile prioritare pentru reabilitarea căii ferate din România, dar și reabilitarea materialului rulant al C.F.R. S.A., precum și proiectele de reabilitare ale stațiilor feroviare încă active”, arată deputatul sucevean.

El reamintește că, din păcate, chiar ministrul a constatat, în mod personal, efectele lipsei de investiții, atunci când a călătorit cu trenul până la Deva și întârzierea a fost una decentă, de cca. 60 minute și îi spune că știe forte bine că decizia de a-l destitui pe directorul C.F.R. S.A. nu rezolvă problema execuției slabe a investițiilor publice în infrastructura feroviară.

„Cunoașteți foarte bine faptul că pentru cetățenii din Nord-Estul României, călătoria cu trenul este extrem de importantă, chiar dacă infrastructura este veche, călătoria este inacceptabil de lungă, iar întârzierile sunt foarte mari. Toate acestea sunt rezultatul direct al lipsei de investiții în calea de rulare și în materialul rulant.  În județul Suceava, au existat unele proiecte de reabilitare ale unor stații feroviare, însă doar o parte dintre acestea au beneficial și de finanțarea adecvată, chiar dacă, arhitectonic vorbind, ele sunt părți importante ale patrimoniului național construit al României”, mai arată deputatul.

El dă ca exemplu,  gara din lțcani care a fost reabilitată printr-un proiect al Regionalei C.F.R. lnfrastructură  și astăzi oferă condiții decente pentru călători, dar că, din păcate, acesta este un caz izolat în regiune, în vreme ce mare parte a stațiilor feroviare continuă să se degradeze și nu există o minimă speranța că vor exista alocări financiare pentru reabilitarea prioritară a acestora.

În aceste condiții, deputatul PNL de Suceava îi cere ministrului Transporturilor să precizeze care este valoare investițiilor în infrastructura feroviară, indiferent de sursa lor de finanțare programată pentru anul 2018 pentru Regiunea de Nord-Est și pentru care are certitudinea execuției bugetare eficiente și punctual în județul Suceava.

Totodată, el îi solicită ministrului să precizeze care sunt stațiile feroviare de călători programate a fi reabilitate în anul 2018 în județul Suceava, dar și să prezinte evoluția vitezei pe calea ferată, în ultimii 30 de ani, pe relația Siret-Suceava-București, atât pentru transportul de marfă, cât și pentru transportul de călători.

„Va rog să prezentați măsurile urgențe pe care intenționați să le impuneți la nivelul C.F.R. S.A., astfel încât să se ajungă la o scurtare a duratei călătoriei cu trenul și la eliminarea  întârzierilor de zeci  și sute de minute”, mai cere deputatul Ioan Bălan.


Intră acum și în grupul de