Ministerul Transporturilor recunoaște că la modernizarea DN 18 au fost lăsați stâlpi în asfalt, dar că între timp au fost relocați.Despre lucrările de gabioane „din plasă rabitz” folosită pentru puii din bătătură, situație sesizată de Cătălin Nechifor, ministerul susține că acestea sunt conforme


Intră acum și în grupul de

Ministerul Transporturilor i-a răspuns deputatului Pro România de Suceava, Cătălin Nechifor, privind situațiile semnalate la lucrările executate la modernizarea DN 18.

Astfel, Ministerul Transporturilor arată că în imaginile prezentate de deputat în interpelare se referă la lucrările de consolidări  și protecție versanți și taluze din gabioane, lucrările de scurgere și evacuarea apelor respectiv, lucrările de relocare/ protejare a rețelelor  de utilități.

În răspuns se precizează că lucrările de execuție aferente sectorului Șesuri – lacobeni km 180+850 – km 220+088, sunt în curs de execuție și că lucrările de consolidări protecție versanți; taluze din gabioane au fast realizate utilizând materiale certificate, agrementate care respectă pe deplin standardele de calitate și normativele în vigoare.

„Coșurile și saltelele de gabioane din plasă de sârmă cu acoperire de zinc, utilizate în construirea structurilor  de sprijin de apărări de maluri din cadrul proiectelor de reabilitare mai sus menționate, sunt confecționate în fabrică, prezentând o serie de avantaje de ordin calitativ, în comparație cu acele coșuri de gabioane clasice, confecționate in situ”, explică Ministerul Transporturilor.

În ceea ce privește lucrările de scurgere și evacuare a apelor, în acest stadiu de execuție a lucrărilor, au fost realizate din acest capitol doar rigolele carosabile, șanturile de scurgere și implicit evacuările în emisari urmează a fi executate.

În ceea privește stâlpii din rețelele de telecomunicații aflate în ampriza lucrărilor proiectate, aparținând SC TELEKOM ROMÂNIA SA, Ministerul Transporturilor arată că în prezent, stâlpii de susținere aparținând SC TELEKOM ROMÂNIA, de pe tronsonul Șesuri – Cârlibaba, au fast deja relocați, trecându-se la urmatoarele faze de execuție a lucrărilor.

Deputatul Pro România de Suceava, Cătălin Nechifor, a depus la sfârșitul lunii mai o interpelare ministrului Transporturilor, Lucian Șova, în legătură cu modul în care se execută lucrările de modernizare a DN 18 de la Iacobeni la Borșa.

Nechifor a adăugat și fotografii privind modul în care se lucrează la acest drum.

„Portofoliul de proiecte de investiții al ministerului pe care îl conduceți are în componența sa și reabilitarea DN 18 Moisei – Iacobeni. Doresc să vă reamintesc faptul că această lucrare trebuia finalizată în anul 2012, dar, după acel moment, contractantului care câștigase execuția proiectului pe loturile 3 și 4, i-a fost reziliat contractul, pierzându-se în acest fel timp prețios din cauza procedurilor birocratice de reactualizare a proiectului tehnic, de refacere a documentației de atribuire și de derulare în fapt a procedurilor de licitație, de contractare și respectiv de predare a ampalsamentului pentru începerea lucrărilor”, arată Nechifor în interpelare.

El a spus că nu întârzierea de 6 ani este obiectul intepelării, ci calitatea lucrărilor care se execută în prezent, în condițiile în care chiar și ministerul afirmă că finanțarea CNAIR este insuficientă.

Nechifor arată că situațiile pe care le prezintă sunt pe loturile 3 Șesuri – Cârlibaba, respectiv 4 Cârlibaba – Iacobeni și i-au fost semnalate de locuitori ai acestor zone.

„Consider că de modul în care se derulează acest proiect important de infrastructură depinde și șansa județelor Suceava și Maramureș de a dezvolta economic și social acest capăt de țară, turismul și transpoturile de călători și mărfuri având enorm de suferit din cauza modului în care CNAIR înțelege să respecte aici cheltuirea banului public”, a adăugat Nechifor.

El se întreabă dacă așa cum este în imagine trebuie să arate un gabion pe malul Bistriței Aurii, fără pic de fier beton, executat din plasă rabitz folosită pentru puii de găină din bătătură și fără parapet metalic de protecție.

Nechifor mai întreabă dacă este corect modul în care sunt realizate șanțurile de scurgere a apei în urma modernizării drumului național DN 18. (N.B.)


Intră acum și în grupul de