Reprezentanții Secției de Gospodărire a Apelor Suceava au avertizat de duminică seara că debitul râului Suceava va crește mult și podul temporar de la Milișăuți nu e sigur

Directorul Secției de Gospodărire a Apelor (SGA) Suceava, Daniel Drăgoi, a declarat, luni, pentru News Bucovina, că a avertizat de duminică seara pe primarul orașului Milișăuți, Mircea Laurus, să închidă circulația pe podul temporar realizat în aval de podul afectat de inundații întrucât debitul râului Suceava urmează să crească.

Foto Bogdan Daschevici

„Noi am informat. Am anunțat primarul din Milișăuți de aseară. Am averizat de aseară să nu mai circule oamenii pe el”, a spus Drăgoi.

El a menționat că pentru realizarea acestui pod provizoriu a fost obținut avizul Administrației Bazinale a Apa Siret de la Bacău.

Potrivit acestuia autoritățile din Milișăuți au fost avertizate de atunci că dacă debitul râului crește podul provizoriu nu va rezista, fiind viabil numai când apa este scăzută.

El a explicat că în noaptea de duminică spre luni debitul râului a fost în zona respectivă de 100 de mc/s, în condițiile în care debitul mediu al râului este de 16,1 mc/s.

Consiliul Local Milișăuți a realizat în parteneriat cu firma Test Prima acest pod provizoriu, Consiliul Local Milișăuți asigurând finanțare cu 50.000 de lei a investiției temporare.

Inițial, primarul Mircea Laurus a propus să se aloce 70.000 de lei pentru acest pod, dar consilierul local Adrian Dumitru Sauciuc a propus suma de 50.000 de lei în condițiile în care costurile se ridcau la 45.000 de lei, astfel încât să fie acoperite și eventuale costuri neprevăzute.

Foto Catalin Urdoi

De menționat este că potrivit hotărârii CL Milișăuți pe acest pod puteau trece doar mașini cu tonaj sub 3,5 tone și doar pe timp de zi între orele 6-22, mai puțin utilajele Test Prima care nu aveau restricție de tonaj sau de interval orar.

Pentru acest pod Primăria Milișăuți a pus la dispoziție 10 tuburi, iar Test Prima două tuburi și alte materiale necesare.

În anul 2010, după ce podul de la Dornești a fost afectat de o viitură, a fost realizat un pod provizoriu din pontoane de o unitate militară de geniști, iar pe acest pod puteau trece inclusiv camioane și a fost folosit până la repunerea în funcțiune a podului rutier, iar atunci traversarea râului se făcea sub supravegherea armatei.

(N.B.)