Președintele Klaus Iohannis a reluat solicitarea pentru o autostradă care să lege Moldova de rețeaua paneuropeană de autostrăzi. În urmă cu un an, la Suceava, el arăta că Moldova se definește prin zero kilometri de autostradă, iar slaba infrastructură rutieră și-a arătat efectele negative

 

Președintele României, Klaus Iohannis, a reluat, luni, la Iași, la deschiderea anului universitar, tema unei autostrăzi care să lege Moldova de rețeaua paneuropeană de autostrăzi.

„O autostradă care să lege Moldova de restul ţării şi de reţeaua paneuropeană de autostrăzi este de aceea absolut necesară”,a declarat Klaus Iohannis la deschiderea anului universitar.

El a arătat că neglijarea infrastructurii deja existente trebuie să înceteze și că este nevoie de dezvoltarea căilor de transport.

Președintele României, Klaus Iohannis, a declarat, în urmă cu un an, la Suceava, în cadrul dezbaterii „Administrația publică locală vorbește”, inițiată de Consiliul Județean Suceava că slaba infrastructură rutieră și-a arătat efectele negative, iar Moldova se definește prin zero kilometri de autostradă.

„Este o realitate tristă că regiunea de Nord-Est absoarbe doar circa 6% din totalul investițiilor străine directe realizate în România. La fel ca multe dintre județele țării, slaba infrastructură rutieră și-a arătat efectele negative, care se resimt în toate sectoarele economice, inclusiv în planul exporturilor. De exemplu, exporturile regiunii de Nord-Est s-au situat în mod sistematic sub 5% din totalul exporturilor României. Apreciez însă că Suceava, asemenea multor județe din regiune, are un potențial de dezvoltare. Însă absența infrastructurii este un impediment serios în dezvoltare, atragerea de investiții, promovarea turismului și a culturii”, a declarat președintele.

El a spus că dacă ar fi existat un plan coerent și nu întocmit doar pentru patru ani, contracte respectate și termene de finalizare onorate, nu am fi ajuns unde suntem astăzi.

 

Totodată, președintele a explicat că proiectarea de autostrăzi începe de la studiul de fezabilitate care este executat în baza unui studiu de trafic, apreciind că aici este prima problemă, pentru că nu se poate estima un trafic care va fi adus de o autostradă care generează dezvoltare în funcție de traficul înregistrat pe un drum național.

 

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, i-a spus atunci acestuia că este nevoie de începerea lucrărilor la drumul expres Siret-București pentru că traficul rutier este în creștere și că după liberalizarea vizelor pentru cetățenii ucraineni acesta va exploda.(N.B.)