Pentru a obține avizul Consiliului Concurenței în vederea preluării Betty Ice, Unilever vrea să retragă peste 3000 de vitrine frigorifice din comerț ca să-și diminueze poziția pe piața de înghețată

Grupul Unilever își propune să retragă între 3.000 și 5.500 de vitrine frigorifice, amplasate în spațiile partenerilor Unilever sau Betty Ice din segmentul comerțului tradițional, astfel încât să nu existe o poziție dominantă pe piața de înghețată în încercarea de a convinge Consiliul Concurenței să îi acorde avizul pentru această tranzacție, anunță profit.ro.

Sursa citată arată că măsura va fi menținută până în 2020 pentru a reduce cu între 3 și 8% cota de piață combinat Unilever și Betty Ice, pe segmentul înghețatei impuls, reducând această cotă valorică de piață în jurul pragul de 40%.

Consiliul Concurenţei a anunțat, în luna aprilie, printr-un comunicat de presă că analizează tranzacţia prin care Unilever South Central Europe SA preia compania Betty Ice SRL.

Unilever îşi desfăşoară activitatea în industria bunurilor de consum, furnizând bunuri din toate segmentele de produse alimentare, produse pentru casă și produse de îngrijire personală.

 

Betty Ice are ca principale activităţi producţia şi distribuţia de îngheţată industrială, respectiv distribuţia de produse alimentare congelate (fructe, legume, carne etc.).

 

 

Consiliul Concurenţei va evalua această concentrare economică în scopul stabilirii compatibilităţii cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege, se arată în comunicat.

 

Autoritatea de Concurență este interesată în obţinerea de observaţii şi puncte de vedere de la companiile terţe, referitor la modul în care concentrarea economică ce urmează a se realiza afectează sau poate afecta concurenţa pe piaţă, precizează sursa citată.

Proprietarul Betty Ice, suceveanul Vasile Armenean a confirmat, la sfârșitul lunii ianuarie tranzacția din domeniul producției de înghețată, respectiv preluarea Betty Ice de gigantul Unilever. (N.B.)