O altă promisiune a Vioricăi Dăncilă neonorată: Compania Națională de Drumuri revizuiește termenul de finalizare a modernizării DN 18 pentru anul 2019 din cauza bugetului insuficient alocat deși premierul declara că la rectificarea bugetară se va aloca suma necesară

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat în raportul pentru luna octombrie că modernizarea tronsoanelor trei și patru ale drumului național DN 18, de la Iacobeni la limita cu județul Maramureș se va prelungi și în 2019 din cauză că alocările financiare au fost insuficiente deși în luna septembrie avansa luna decembrie 2018 pentru finalizarea acestei investiții.

Astfel, în raportul pentru octombrie privind stadiul proiectelor în derulare, în ceea ce privește reabilitarea DN 18, pentru ambele loturi aflate în execuție pe teritoriul județului Suceava se face mențiunea: „Datorita bugetului insuficient alocat pentru anul 2018 perioada de executie a lucrarilor a fost extinsa iar termenul de finalizare a lucrarilor a fost amanat pentru anul 2019”.

Potrivit acestui raport, la reabilitarea DN18 LOT 3 Șesuri – Cârlibaba de la km 180+850 la km 199+400, proiect realizat prin Banca Europeană de Investiții etapa a VI-a în valoare de 54.29 milioane de lei realizat de Asocierea SC AUTOTEHNOROM SRL – SC OPR ASFALT SRL -SC Rutier Conex XXI SRL unde lucrările au început în data de 14 septembrie 2015 și ar fi trebuit să se finalizeze în 25 mai 2018, au fost executate 82 %  din lucrări și s-au decontat 59.45% din lucrări.

La celălalt tronson al DN 18, respectiv Lot 4 Cârlibaba – Iacobeni,de la km 199+400 la  km 220+088, realizat de Asocierea SC AUTOTEHNOROM SRL -SC OPR ASFALT SRL – SC Procard SRL cu o valoare de 59.84 milioane de lei, se arată că lucrările au fost executate în proporție de 38 la sută, dar că s-au făcut deconturi pentru 24,3 la sută din lucrări.

La acest tronson lucrările au început în 28 iulie 2016 și ar fi trebuit să se încheie în 22 august 2018, dar termenul estimat este 2019.

De remarcat este că față de raportul din septembrie, în raportul din octombrie crește procentul de execuție al lucrărilor, la lotul 3 de la 70 la 82 la sută și la lotul 4 de la 30 la 38 la sută, dar nu s-au modificat procentele decontărilor pentru lucrările executate.

Nici în județul Maramureș situația nu este mai bună. Astfel, pentru tronsonul Mosiei-Borșa finalizarea lucrărilor a fost amânată pentru 2019, fiind realizată 80.00% din lucrare și decontată 69.35%, în timp ce pentru tronsonul Borșa-Șesuri s-a realizat 88.00% din lucrare și s-a achitat 42.75% , iar antreprenorul umează să efectueze lucrări de montare a parapetului direcțional și lucrări de semnalizare și marcaj orizontal.

Premierul Viorica Dăncilă a anunțat în 2 august că la rectificarea bugetară urmează să fie alocate fonduri suplimentare pentru Ministerul Transporturilor și că se asigură finanțarea pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a drumul național DN 18.

„Pentru prima dată în ultimii patru ani, Transporturile vor primi bani în plus la rectificarea bugetară. Sumele suplimentare sunt destinate susţinerii proiectelor de investiţii din domeniul infrastructurii de transport, dar şi pentru achiziţia unui simulator de zbor pentru Şcoala de Aviaţie.Se asigură sumele necesare pentru finalizarea modernizării DN 18 pe segmentul Baia Mare – Sighetu Marmaţiei – Iacobeni”, a declarat atunci Viorica Dăncilă. (T.B.)