Serviciile turistice oferite de unele pensiuni sucevene, reclamate la OJPC

Un număr de 26 de reclamații au fost înregistrate în zilele libere din perioada sărbătorilor de iarna la OJPC Suceava. Potrivit șefului OJPC Suceava, Elena Oanea, un număr de 13 reclamații au vizat prestările de servicii (turistice și alimentație publică, INTERNET, servicii de taximetrie, contracte de credit), 9 reclamații s-au referit la bunuri nealimentare (telefoane mobile, mobilier, încălțăminte, bijuterii) și 4 la bunuri alimentare.

Referindu-se la reclamațiile cu privire la serviciile turistice – primire cazare și alimentație publică, Elena Oanea precizează că vizează o pensiune din Sucevița și o pensiune agroturistică din Vatra Dornei. „Un grup de turiști au reclamat calitatea necorespunzătoare a serviciilor oferite de o pensiune din Sucevița, în cadrul pachetului turistic de Revelion, în special cele ce țin de calitatea alimentelor. Urmare cercetării reclamației s-au identificat mai multe abateri de la legislația privind protecția consumatorilor – nerespectarea condițiilor de depozitare stabilite de producători, prezența de alimente fără etichete cu elemente de identificare, alimente fără documente de proveniență”, menționează șeful OJPC Suceava, cu precizarea că operatorul economic a fost sancționat cu o amenda contravențională în cuantum de 3000 lei.
           
În cazul pensiunii din Vatra Dornei, Elena Oanea spune că reclamația vizează servicii de cazare necorespunzatoare, lipsa dotărilor, lipsa căldurii și a apei calde, neasigurarea liniștii în intervalele de odihnă, condiții igienice necorespunzătoare, reclamație ce urmează a fi cercetată.

„Ca o concluzie finală putem constata că anul acesta am înregistrat mai puține reclamații vizând serviciile turistice fapt care nu poate decât să ne bucure”, mai afirmă șeful OJPC reamintind că anul anterior urmare a reclamațiilor primite în această perioadă s-a luat chiar măsura închiderii temporare a două unități turistice, una din Gura Humorului și una din Câmpulung Moldovenesc.