Gradul de satisfacţie al pacienţilor Spitalului Județean Suceava privind calitatea serviciilor medicale oferite, curăţenia, dar şi atitudinea personalului vor fi “măsurate” cu un dispozitiv ce va fi instalat în cele 24 de secţii clinice ale unităţii.

Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă “Sf.Ioan cel Nou” Suceava, economist Vasile Rîmbu, a declarat, luni, că unitatea intenţionează să instaleze în 24 de secţii ale spitalului dispozitive ExpressPod cu ajutorul cărora vor fi măsurate gradul de satisfacţie al pacienţilor privind calitatea serviciilor medicale oferite în SJU Suceava, opiniile privind curăţenia, dar şi atitudinea personalului faţă de pacienţi.

El a menţionat că un astfel de dispozitiv a fost amplasat în perioada 11-18 martie în Secţia de Chirurgie Generală, iar datele centralizate în această perioadă de monitorizare arată utilitatea folosirii acestui echipament.

Rîmbu a precizat că dispozitivele sunt uşor de folosit şi vor fi amplasate în loc vizibil, în zona de acoperire a camerelor de luat vederi, astfel încât să se evite utilizarea lor de către personalul spitalului, pentru a nu fi afectată acurateţea datelor.

El a spus că există interes pentru cunoaşterea în timp real a nemulţumirilor pacienţilor internaţi în Spitalul Judeţean de Urgenţă Suceava, astfel încât să se adopte în cel mai scurt timp măsuri pentru remedierea deficienţelor semnalate.

 „Spre deosebire de chestionare, cu aceste dispozitive este mult mai simplu. Pacientul nu este văzut sau auzit de nimeni, poate să fie foarte sincer atunci când răspunde întrebărilor”, a mai spus Rîmbu.

Dispozitivul afişează întrebarea, colectează în timp real răspunsurile pacienților într-o platformă online și permite emiterea, în mod regulat, a unor rapoarte legate de feedback-ul din ziua precedentă ce vizează opiniile pacienţilor privind curățenia, atitudinea personalului medical, calitatea mâncării, calitatea serviciilor medicale, fie dacă pacienţii chestionaţi intenționează să mai apeleze la serviciile spitalului etc.

Managerul SJU Suceava a subliniat că întrebările vor fi schimbate periodic, iar în cazul în care, într-un anumit interval de timp, se acumulează mai multe feedback-uri negative, sistemul permite transmiterea unor alerte către Sistemul de Management al Calității Serviciilor Medicale și directorul de îngrijiri al spitalului.

El a arătat că dispozitivele ar urma să fie puse în funcţiune în cursul lunii aprilie.

(L.B.)

loading...