Președintele Gheorghe Flutur prezintă detalii privind proiectele autostrăzilor A7 Siret-București și A 14 Autostrada Nordului Suceava-Satu Mare și centurile ocolitoare de pe A 14. Cea de la Câmpulung Moldovenesc va avea 18 kilometri și un tunel, iar cea de la Vatra Dornei 4 kilometri cu două tuneluri// VIDEO


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, vineri, în conferință de presă, că pentru autostrăzile A 7 Siret-București și A 14, Autostrada Nordului Suceava-Satu Mare sunt în derulare proceduri pentru scoaterea la licitație a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru A 7, iar pentru A 14 se fac analizeze ofertelor depuse pentru studiul de fezabilitate și proiectele tehnice.

În ceea ce privește A 7, Flutur a spus că această autostradă este inclusă pe exercițiul financiar 2021-2027.

El a arătat că pentru această autostradă argumentele sunt costurile mai mici pentru că trece prin zonă de șes, nu trece prin situri naturale sau prin zone cu restricții și leagă o regiune cu un PIB scăzut, mult sub media națională.

Președintele Flutur a arătat că firma care asigură consultanță pentru Comisia Europeană, Jaspers, a verificat acest proiect și a acceptat începerea procedurilor pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru tronsoanele Pașcani-Suceava și Suceava-Siret, cu 101 kilometri.

El a spus că autoritățile sucevene își vor da tot concursul pentru realizarea acestor proiecte.

A 7 are 431 de kilometri din care 330 de la Pașcani la Ploiești și 101 de la Pașcani la Siret.

„Este un coridor agreat de Comisia Europeană și sperăm și noi că vom avea autostrada care să lege Moldova de București”,  a spus Flutur.

În ceea ce privește Autostrada Nordului (A 14) , Suceava-Satu Mare, Gheorghe Flutur a spus că s-au deschis ofertele pentru studiile de fezabilitate, pentru tronsonul Bistrița -Vatra Dornei fiind doi ofertanți, iar pentru Suceava-Vatra Dornei fiind trei ofertanți.

„Deja aici va trebui să ne întâlnim foarte repede cu câștigătorii licitațiilor să discutăm trasee și, ceea ce am cerut și mă țin de capul lor, este ca centurile ocolitoare să fie date în construcție primăriilor. Ei vor să scoată din proiectele mari studiile tehnice și proiectele pentru centurile ocolitoare”, a spus președintele Flutur.

Astfel, ar urma ca primăriile Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei să construiască centurile ocolitoare cu fonduri europene.

Ar urma ca și centura ocolitoare a municipiului Fălticeni să fie transferată pentru a fi construită de Primărie, tot pe fonduri europene.

Președintele Flutur a spus că a intrat în detalii cu specialiștii CNAIR privind șoselele de centură Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei ca parte a autostrăzii A 14.

El a spus că se vor înființa Asociații de Dezvoltare Intracomunitară între localitățile pe raza cărora va fi construită centura ocolitoare.

Astfel, în cazul șoselei de centură Gura Humorului de 7,2 kilometri, aceasta va începe de la sensul giratoriu de la Păltinoasa, pe malul stâng al râului Moldova, prin Lunca boilor, trece peste Humorel, prin Parcul Ariniș, pe un pod peste râul Moldova la baza pârtiei de schi și apoi traversează drumul spre Voroneț și iese la Frasin după podul peste apa Moldovei.

La Câmpulung Moldovenesc, varianta agreată de CNAIR este de 18 kilometri, cu 12 poduri, un tunel de 400 de metri, două pasaje, două sensuri giratorii și trei viaducte.

Valoarea totală a proiectului este de 120 de milioane de euro.

Traseul este de la Podul Bucătarului, prin spatele Munților Măgura, pe la Izvorul Alb și se iese la fabrica de var din Pojorâta.

La Vatra Dornei, centura are 4 kilometri, de la Argestru cu pod peste râul Bistrița cu un tunel de 2,2 kilometri, un al doilea tunel de 0.7 kilometri, două giratorii, un pasaj, trei viaducte, cu ieșire la Podul Alunului de la Dorna Candrenilor, cu o valoare de circa 80 de milioane de euro.

De menționat este că pentru tuneluri, costul unui metru este de 40.000 de euro.

Sumele sunt mari, dar dacă vrem să facem Autostrada Nordului pentru legătura cu Ardealul trebuie să fugim după bani europeni că alte surse de finanțare nu sunt.

Vreau să începem construcția șoselelor ocolitoare de pe traseul Autostrăzii Nordului.


Intră acum și în grupul de