Băncile, reclamate la CJPC Suceava


Intră acum și în grupul de

Peste 62 % din totalul reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava (CJPC) de la începutul acestui an vizează sfera prestării de servicii. Potrivit comisarului superior al CJPC Suceava, Elena Oanea, în funcţie de natura serviciilor prestate, din cele 408 reclamaţii, 38 (la care se adaugă 7 care au fost redirecţionate la ANPC Bucureşti, până pe data de 19.01.2009) se referă la furnizarea serviciilor financiare de către unităţile bancare.

Principalele probleme reclamate se referă la: majorarea nejustificată a ratei dobânzii (fixă ,conform contractului), majorarea nejustificata a comisionului de administrare a creditului, majorarea far notificare(informare scrisaă) a comisionului de administrare a creditului, perceperea comisionului de rezerva minima (MRR) peste perioada prevăzută în contract, nerespectarea clauzelor contractuale, altele decât cele care se referă la rata dobânzii, a comisioanelor, sau altor costuri ale creditului.

În urma cercetării acestor reclamaţii, s-au aplicat un număr de 14 sancţiuni contravenţionale în cuantum total de 69.000 lei şi 3 avertismente.

Printre instituţiile bancare sancţionate de comisarii CJPC se numără şi SC VOLKSBANK SA Sucursala Suceava, ca urmare a constatarii unor încălcări repetate ale legislaţiei din domeniu, fiind aplicată o amenda în valoare de 10.000 lei. Societatea a mai fost sancţionată anterior, în patru rânduri, cu amenzi în cuantum total de 19.000 lei pentru practici comerciale incorecte. Sancţiunile s-au aplicat pentru modificarea continuă a dobânzii fixe menţionate în contracte şi pentru majorarea DAE.

“Rugăm consumatorii să analizeze cu maximă atenţie toate condiţiile contractuale”, a subliniat Elena Oanea.

Începând cu data de 01.01.2009, furnizorii de servicii financiare au obligaţia de a-i informa pe consumatori în mod corect asupra tuturor condiţiilor contractuale, încă din faza precontractuală. La solicitarea unei oferte de credit, furnizorul de servicii financiare are obligaţia de a oferi gratuit consumatorului pe hârtie sau alt suport durabil, un grafic de rambursare ori un alt document care sa menţioneze costurile totale ce vor fi suportate de consumator şi un exemplar al proiectului de credit.


Intră acum și în grupul de