Liderul ASI Suceava, Giani Leonte, acuză diletantismul guvernanților privind prevenirea infectării cu noul coronavirus în unitățile școlare: Am semnale că angajaţi din învăţământul sucevean refuză să se întoarcă la şcoală, întrucât nu li se asigură materiale de protecţie


Intră acum și în grupul de

Liderul Alianţei Sindicatelor din Învăţământ Suceava, Giani Leonte, a atras, vineri, atenţia că în Ordinul comun al MEC şi MS nr 4220/769/2020 privind acţiunile de prevenire şi combatere a infectării cu SARS-CoV-2 în timpul activităţilor organizate în unităţile de învăţământ la sfârşitul acestui an şcolar nu există referiri la protecţia personalului din învăţământ, care este “la fel de importantă ca protecţia copiilor şi a familiilor acestora”, arătând că a primit mai multe semnale de la angajaţi din învăţământul sucevean care ar refuza să se întoarcă la şcoală, întrucât nu li se asigură materiale de protecţie.

“Suntem obligaţi să constatăm că diletantismul celor din Ministerul Educaţiei şi Cercetării continuă, iar lipsa de respect la adresa salariaţilor din învăţământ capătă noi valenţe! Într-un total dispreţ faţă de instituţia dialogului social, fără o minimă consultare publică privind intenţiile legate de modalităţile şi modurile de finalizare a parcursului şcolar de către elevii din clasele terminale, două ministere, cel al Educaţiei şi cel al Sănătăţii, au elaborat un ordin comun, ordinul 4220/769/2020 privind acţiunile de prevenire şi combatere a infectării cu SARS-CoV-2 în timpul activităţilor organizate în unităţile de învăţământ la sfârşitul acestui an şcolar”, a informat preşedintele ASI Suceava, într-un comunicat de presă.

El a spus că ordinul comun al MEC şi al MS prevede că ministerul Educaţiei doar “asigură cadrul general pentru desfăşurarea tuturor activităţilor specifice în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ şi monitorizează prin inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti modul în care se implementează acţiunile de prevenire şi combatere a infectării cu SARS-CoV-2”, iar întreaga responsabilitate privind organizarea activităţii, dotarea unităţilor de învăţământ, desfăşurarea activităţilor  revine conducerilor unităţilor şcolare, consiliilor de administraţie, părinţilor, profesorilor etc.

“Ministerul va pune la dispoziţie măştile de protecţie! În rest, nimic despre cine şi din ce bani cumpără dezinfectanţi, detergenţi, săpun, prosoape, covoraşe dezinfectante, dozatoare, biocide, etc., despre ce se întâmplă în şcolile în care nu exista toalete şi apă curenta, cine şi când dotează unităţile de învăţământ cu termoscanere, de unde vor proveni medicii şi asistenţii medicali care asigură măsurarea temperaturii la accesul în unităţile de învăţământ, mai ales în comunităţile în care nu există nici medici de familie.

Şi întrebările nu se opresc aici! Nimeni nu spune ce se va întâmpla cu elevii sau profesorii care au o temperatura a corpului de peste 37 de grade. Cine asigură materiale pentru marcarea traseelor de acces şi afluire, cine marchează aceste trasee, cum vor fi preluate, asigurând distanţarea socială, până la constituirea acestora, grupurile de elevi care vor fi apoi conduşi pe traseele marcate, care sunt specialiştii care asigură expertiza directorilor în aşa fel încât aceştia să nu greşească, ei nefiind specialişti epidemiologi, cine asigură materialele de informare privind protecţia faţă de infecţia cu

Covid, ce se întâmplă cu copiii care din cauza unor boli sau a mediului de provenienţă nu pot participa la cursuri, nici în şcoala, nici în sistem de pregătire la distanţă!”, a explicat Leonte.

El se întreabă ce se întâmplă cu clasele cu efective de peste 30 de elevi, care vor trebui să desfăşoare activitatea divizate în 4 grupe distincte, în condiţiile în care pregătirea este asigurată de către acelaşi profesor.

Preşedintele ASI Suceava a declarat că în ordinul comun al celor două ministere nu există nicio referire la protecţia personalului din învăţământ.

“Pentru cele două ministere ei nu există! Cine şi cum îi protejează pe cei cu vârste de peste 65 de ani, pe cei cu alte boli asociate, pe cei care locuiesc cu persoane cu vârste ridicate sau aflate în categorii cu grad ridicat de risc? Cine şi cum protejează profesorii bolnavi care vor trebui să interacţioneze zilnic cu zeci de elevi? Nu vom face aici analiza întregului act normativ, vom spune doar că problemele au fost tratate superficial, că documentul a fost elaborat de persoane fără o pregătire temeinică şi fără viziune, că în forma în care este actul este inaplicabil sau, dacă va fi aplicat în această formă va crea haos sau ar da naştere la probleme greu de anticipat. Nu suntem noi cei ce decidem asupra soluţiilor privind finalizarea ciclurilor de învăţământ, dar protecţia personalului din învăţământ este la fel de importantă ca protecţia copiilor şi a familiilor acestora! Iar, în cazul în care Guvernul nu poate asigura condiţii în care să poată fi protejaţi atât copiii, cât şi lucrătorii din învăţământ, trebuiesc căutate soluţii alternative”, a precizat Leonte.

El a menţionat că a primit foarte multe semnale de la angajaţi din învăţământul sucevean care “refuză, în mod justificat, să se întoarcă la şcoală pentru simplul motiv că nu li se asigură materiale de protecţie”.

Leonte a mai spus că în videoconferinţa organizată de ISJ Suceava cu directorii unităţilor şcolare din judeţ, desfăşurată în data de 14 mai 2020, s-a comunicat că “măştile care vor fi distribuite în şcoli sunt doar pentru elevi, nu şi pentru angajaţi, situaţie pe care o considerăm discriminatorie şi în afara legii”.

“În aceste condiţii cine îşi mai doreşte să se întoarcă la şcoală? Exemplul cel mai concludent îl regăsim la Şcoala Gimnazială Bosanci, comună care a fost în carantină şi care a generat cel mai mare focar de Coronavirus din ţară, unde întreg personalul didactic refuză să meargă la şcoală fiind susţinut şi de majoritatea părinţilor care refuză șă-şi trimită copiii la şcoală.

Un prim pas spre normalitate s-a făcut ieri când Guvernul României a decis anularea probelor orale de la Examenul de Bacalaureat. Chiar și în al 12-lea ceas tragem speranţa că mai există un pic de raţiune și MEC va găsi o altă modalitate de încheiere a ciclurilor de învăţământ, fără să ne expunem riscului. Viaţa şi sănătatea sunt mai importante decât orice examen”, a subliniat preşedintele ASI Suceava.

(LB)


Intră acum și în grupul de