Calea ferată Pașcani – Suceava – Dărmănești se va reabilita și va permite creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfă și la minim 160 km/h pentru trenurile de călători. CFR a cerut CJ Suceava emiterea certificatului de urbanism

Compania Națională de Căi Ferate ,,CFR” – SA a solicitat Consiliului Județean Suceava emiterea certificatului de urbanism necesar elaborării documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții în cadrul Proiectului Reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani – Dărmănești, a anunțat, joi, președintele instituției, Gheorghe Flutur.

Potrivit acestuia, lungimea traseului acestui tronson de cale ferată este de circa 70 km din care 58 km pe raza județului Suceava, unde străbate 9 localități: Dolhasca, Liteni, Udești, Fântânele, Verești, Salcea, Suceava, Pătrăuți și Dărmănești.

În prezent, linia de cale ferată Pașcani – Suceava – Dărmănești se află în diverse stadii de degradare din cauza uzurii fizice și morale, având depășită durata normală de funcționare.

El a menționat că proiectul de reabilitare al liniei definește ca obiectiv principal al acestor lucrări creșterea atractivității transportului feroviar prin îmbunătățirea calității serviciilor concomitent cu îmbunătățirea siguranței în exploatare, în scopul creșterii numărului de călători, inclusiv creșterea numărului de turiști.

Totodată, ca obiective generale, prin reabilitarea liniei se urmărește îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de marfă și, respectiv, la minim 160 km/h pentru trenurile de călători, dar și diminuarea efectelor adverse asupra mediului și creșterea capacității de tranzit.

El a menționat că execuția lucrărilor se va face cu respectarea standardelor și cadrului legislativ și de reglementare național și european în vigoare conform standardului de proiectare până la 200 km/h.

Președintele Flutur a precizat că pentru realizarea investiției sunt necesare lucrări de infrastructură și suprastructură (inclusiv dublare), consolidare terasamente, reabilitare lucrări de artă (poduri, podețe și pasaje), lucrări la linia de contact, lucrări de instalații de semnalizare feroviară, lucrări de telecomunicații și supraveghere video, modernizarea trecerilor de nivel, amenajare de drumuri de întreținere, lucrări de construcții civile (inclusiv instalații) și lucrări de protecția mediului.

loading...