Autostrada Nordului Suceava-Baia Mare,  eliminată din Programul de Guvernare PNL-USRPLUS-UDMR


Intră acum și în grupul de

Autostrada Nordului nu este inclusă în Programul de Guvernare al PNL-USRPLUS-UDMR.

Deși s-au stabilit pe unele tronsoane firmele care vor efectua studiul de fezabilitate și este și o lege promulgată privind construcția Autostrăzii A 14 Suceava, acest obiectiv de investiții nu se regăsește între cele prezentate în Programul de Guvernare PNL-USRPLUS-UDMR.

Autostrada Nordului era susținută de fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, care a și fost inițiator al legii prin care s-a decis construirea acestei autostrăzi.

Programul de guvernare, deși prezintă unele proiecte în parteneriat cu administrația locală pentru șosele ocolitoare, nu face referire la niciuna dintre variantele ocolitoare din județul Suceava, cum ar fi cele din Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei sau Fălticeni.

Potrivit programului, obiectivele României pentru perioada 2021-2024 la capitolul de infrastructură de transport vizează: o accelerarea investițiilor publice, o asigurarea resurselor financiare și umane corect dimensionate pentru implementarea cu succes a proiectelor de investiții, o asumarea unor decizii strategice care să declanșeze reforme structurale și să asigure o capacitate administrativă sporită, o prioritizarea investiţiilor în domeniul transporturilor astfel încât să reflecte nevoile de conectivitate și de mobilitate, de reducere a aglomerărilor și de asigurare a fluenței circulației.

În program se arată că vor fi realizați 1.000 km de autostrăzi și drumuri expres, după cum urmează: Continuarea proiectelor în execuție și finalizarea acestora, respectiv:  

A3, Autostrada Transilvania (cca. 155 km) – 4,2 miliarde de Lei, fără TVA; pregătirea implementării tronsonului Târgu Mureș – Brașov;

A1, Autostrada Sibiu–Pitești:  Accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu-Pitești, pe toate cele 5 secțiuni ale proiectului, fiind asigurată finanțarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanțare de către Comisia Europeană – total investiție 13,7 miliarde de Lei, fără TVA – din care 2,3 miliarde de Lei, fără TVA, pentru secțiunile 1 și 5; ▪ Pregătirea proiectului- legătură DN7C Curtea de Argeș – A1 (Secțiunea 5 Sibiu-Pitești) – Râmnicu Vâlcea.

A0, Autostrada de centură a municipiului București (cca.100 km) – aproximativ 5 miliarde de Lei, fără TVA;

A10, Autostrada Sebeș-Turda – lotul 2 – 550 de milioane de Lei, fără TVA (total loturile 1 și 2 – 1,9 miliarde de Lei, fără TVA);

DX12, Drum expres Craiova–Pitești (121 km) – 3,2 miliarde de Lei, fără TVA;

Drum expres Brăila–Galați (12 km) – 530 de milioane de Lei, fără TVA;

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – 1,9 miliarde de Lei, fără TVA.

Programul susține dezvoltarea infrastructurii rutiere în mod echilibrat și sustenabil prin demararea și finalizarea unor secțiuni de autostrăzi și drumuri expres din regiunea Moldovei, Dobrogei, Regiunii de Sud, Transilvaniei, după cum urmează:

Demararea unor proiecte noi de investiții prin programul de construcție autostrăzi și drumuri expres în baza unor documentații mature și bine fundamentate, care vor stabili traseul optim și valoarea de investiție;

 Autostrada A8, Târgu Mureș – Târgu Neamț-Iași-Ungheni (aprox. 311 km) – 36 miliarde de Lei, cf. M.G.P.T.;

Autostrada A7, Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Suceava-Siret (421 km) – 8,2 miliarde de Lei, fără TVA, conform analizei multicriteriale;

Autostrada A13, Brașov – Bacău (160 km) – 8,8 miliarde de Lei, fără TVA, conform MGPT;

Autostrada A13, Sibiu – Brașov, în continuarea secțiunii Brașov-Bacău (125 km) – 7,1 miliarde de Lei, fără TVA, conform MGPT;

Drum expres Craiova – Pitești (loturile 3 și 4) – 1,3 miliarde de Lei, fără TVA, valoare de atribuire a contractelor;

Drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate realizarea lor – proiecte în valoare de 11 miliarde de Lei, fără TVA (Drumuri expres Buzău-Brăila, Focșani – Brăila, Brăila – Tulcea, Constanța – Tulcea, Tișița – Albița), din care se vor finaliza Drumurile expres Buzău-Brăila și Focșani-Brăila, în valoarea de 3,2 miliarde de Lei, fără TVA;

Drum expres Calafat – Lugoj; Reabilitarea/reparația capitală a 157 de poduri, considerate prin expertize tehnice drept necesități urgente de intervenție;

Drum expres Sfântu Gheorghe – Ditrău, respectiv Sovata – Miercurea Ciuc

Creșterea mobilității în zona Valea Prahovei prin: o Finalizarea proiectării și licitarea execuției lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Ploiești-Brașov (6,5 miliarde de Lei, fără TVA, conform S.F. din 2010)

Creșterea capacității administrative a C.N.A.I.R., pentru buna implementare a Autostrăzii Ploiești-Brașov, prin dezvoltarea unui parteneriat cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ;

Realizarea unor investiții, în scopul fluidizării traficului pe DN1 (ca de exemplu, pasaje subterane sau supraterane, benzi suplimentare, bretele de acces).

Accesibilitatea polilor locali de dezvoltare economică prin implementarea unui program de construcție a unui număr de aprox. 370 km de variante de ocolire în perioada 2021- 2024, în valoare de 5,5 miliarde de Lei, fără TVA, ca de exemplu:  continuarea proiectelor de construcție variante ocolitoare (VO; Centuri ocolitoare): DNCB (Drumul Național Centura Municipiului București, cu intervențiile la cele 4 pasaje Domnești, Berceni, Oltenița și Mogoșoaia); VO Bârlad; VO Timișoara Sud; VO Zalău; VO Satu Mare; VO Târgu Jiu, VO Galați; VO Tecuci, VO Mihăilești, VO Târgu Mureș; o Demararea unor proiecte noi: Centura Metropolitană Cluj-Napoca, VO Sighișoara; VO Vaslui; VO Giurgiu; VO Sf. Gheorghe; VO Pitești Vest, VO Timișoara Vest; VO Râmnicu Vâlcea;

Implementarea în baza unor parteneriate cu autoritățile administrației publice locale a unui program de construire de variante de ocolire (VO Sibiu Sud, VO Mediaș, VO Salonta, VO Arad Est, precum și alte proiecte, a căror fundamentare economico-socială le susține);

Proiectarea și ulterior implementarea unui ansamblu de noduri rutiere care vor asigura conectivitatea la rețeaua de autostrăzi.

▪ Operaționalizarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (C.N.I.R.) cu asistența tehnică a experților


Intră acum și în grupul de