Serviciile de telefonie mobila, reclamate la Protectia Consumatorilor

Luna aceasta Comisariatul Judeţean pentru Protecţie Consumatorilor (CJPC) Suceava a aplicat două sancţiuni unui operator de telefonie mobilă. „Având în vedere numărul mare de consumatori care apelează la serviciile de telefonie mobilă, precum şi faptul că nu de puţine ori s-au adresat instituţiei noastre cu reclamaţii facem următoarele recomandări: la încheierea contractelor de prestare a serviciului să le citească cu atenţie, să fie atenţi la situaţiile în care contractele pot fi reziliate, să ia informaţii clare, în scris, cu privire la aria de acoperire cu semnal, să analizeze cu atenţie ofertele promoţionale”, precizează directorul coordonator adjunct al Comisariatul Judeţean pentru Protecţie Consumatorilor Suceava, Elena Oanea.

Deasemenea comisarii sfătuiesc consumatorii să păstreze toate documentele care au legătură cu încheierea contractului şi să se adreseze în scris, cu număr de înregistrare, pentru eventuale nemulţumiri, operatorului economic. „Toate aceste înscrisuri sunt foarte importante la soluţionarea favorabilă, în interesul consumatorilor, a reclamaţiilor depuse la CJPC Suceava. Numai în ultima lună am sancţionat un astfel de operator pentru două abateri care prin natura lor au caracter de generalitate şi pot afecta mai mulţi consumatori”, a menţionat Elena Oanea.

Astfel, un prim caz este cel al unui consumator care a încheiat un contract cu un astfel de operator, fiind nemulţumit de faptul că, în zona în care locuieşte nu are semnal. „Serviciul Relaţii cu Clienţii l-a asigurat că pe raza comunei în care domiciliază, respectiv satul Argel staţiile care deservesc zona sunt operaţionale. Pe de altă parte departamentul juridic al operatorului de telefonie mobila a recunoscut că zona Agel este parţial ocupată”, a arătat Elena Oanea, subliniind că operatorul avea obligaţia să-i furnizeze serviciul pe care se angajase să-l presteze prin contract, astfel încât abonamentul să fie operaţional, sau dimpotrivă, să nu încheie contactul, informându-l pe consumator despre lipsa semnalului în respectiva zonă.

„În esenţă, operatorul nu a respectat obligaţiile contractului, a afectat interesele economice ale consumatorului, încălcând cu vinovăţie prevederile legale, amenda aplicată fiind de 5.000 lei”, a adăugat directorul coordonator adjunct.

În altă situaţie, acelaşi operator a mai fost sancţionat pentru practică comercială incorectă, întrucât s-a dovedit că un anumit avantaj prezentat într-o ofertă publicitară nu exista decât în anumite condiţii. „Mai exact, furnizorul de servicii de telefonie nu aplica tarifarea la secundă, mai avantajoasă, conform promoţiei după primul minut de convorbire, ci abia după trei minute. Astfel, consumatorii erau condiţionaţi ca în mod concret să efectueze convorbiri mai lungi de trei minute pentru a putea beneficia de tarifarea mai avantajoasă, conform promoţiei”, a spus Elena Oanea cu precizarea că amenda aplicată a fost în valoare de 3.000 lei, plătibilă integral.

Alte situaţii reclamate de consumatori, dar care s-au soluţionat amiabil în urma cercetării de către CJPC Suceava au vizat refuzul acordării gratuite a unui telefon mobil urmare a punctelor acumulate pe abonament şi perceperea nejustificată a contravalorii abonamentului pe o perioadă ulterioară rezilierii contractului.