Licitație pentru varianta de ocolire a orașului Gura Humorului. Gheorghe Flutur a semnat documentația pentru licitația necesară elaborării studiului de fezabilitate. Drumul va fi la profil de drum expres cu două benzi pe sens și va avea 8,57 km

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a semnat, joi, documentația pentru scoaterea la licitație a Studiului de Fezabilitate pentru Varianta de ocolire Gura Humorului

Proiectul urmează să se implementeze în județul Suceava, pe teritoriul administrativ al orașului Gura Humorului şi al comunei Păltinoasa.

Traseul drumului propus spre finanțare se desprinde din DN 17-zona km. 216+700, capătul de intrare în orașul Gura Humorului venind dinspre Câmpulung Moldovenesc, trece printr-un pasaj superior peste drumul național precum și calea ferată Comprehensive Core Suceava – Ilva Mică şi se finalizează prin amenajarea unei intersecții la nivel în sensul giratoriu existent în care DN 17 intersectează drumul național DN 2E Spătărești – Păltinoasa.

Traseul urmează direcția spre sud-est, după care traversează râul Moldova peste un pod nou încadrat de două viaducte, intersectează la nivel Drumul Județean DJ 177D în zona de ieșire de pe podul existent amplasat pe acest drum, continuă spre est pe partea dreaptă râului Moldova, paralel cu albia majoră dar și cu strada Aleea Piatra Pinului, parcurge zona până la următorul pod nou printr-un viaduct de coastă până la trecerea din nou peste râul Moldova, dinspre malul drept spre cel stâng, în zona de agrement Ariniș, apoi face trecerea spre afluentul Humor printr-un viaduct de coastă, trece pe un pod nou peste pârâul Humor și își continuă traseul printr-un viaduct de coastă paralel cu digul râului Moldova în afara zonei de protecție a conductei magistrale de transport gaze, până la ieșirea din zona locuită a orașului. În continuare traseul urmează să treacă peste terenuri limitrofe, paralel cu Drumul Național DN17 la stânga și un drum local vicinal, intersectează la nivel drumul județean DJ 177C, trece printr-o zonă cu terenuri proprietate private până la punctul final de intrare în sensul giratoriu DN17/DN2E Păltinoasa.

Drumul modernizat de 8,57 km, va fi de clasă tehnică II, respectiv drumuri expres cu patru benzi de circulație și separator de sensuri.

În ceea ce privește siguranța circulației, se are în vedere montarea de parapete de siguranță, precum şi marcaje care se vor aplică pe suprafața părții carosabile, pe borduri şi lucrări de artă.

 Sistemul de dirijare şi orientare a circulației se va completa, coordona şi armoniza cu semnalizarea verticală – indicatoare de circulație de avertizare, de obligativitate, de informare şi orientare, adiționale la indicatoare.

Reamintim că în urmă cu două săptămâni, deputatul PNL de Suceava Angelica Fădor a discutat la CNAIR modul în care se derulează procedurile pentru Autostrada Nordului și a menționat că fișele de proiect arată că acest drum de mare viteză care va lega Suceava de Baia Mare prin Vatra Dornei va rezolva și problemele centurilor ocolitoare de pe traseu și că Autostrada Nordului va avea rol de variantă ocolitoare pentru municipiul Suceava, orașul Gura Humorului, dar și pentru municipiile Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei, Bistrița, Dej și Baia Mare, iar studiile de fezabilitate pentru acestea au fost deja câștigate la licitație de asocierea Best Consulting and Design-Ingineria Especializada Obra Civil e Industrial SA.