Gheorghe Flutur a solicitat premierului Florin Cîțu să includă în PNRR întregul traseu al A 7 de la Ploiești la Siret: Ar fi profund nedrept și discriminatoriu ca în PNRR să fie inclusă doar porțiunea de A7 până la Pașcani


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a cerut vineri, din nou  premierului Florin Cîțu și ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, să includă în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) întregul traseu al autostrăzii A7, de la Ploiești până la Siret și nu doar până la Pașcani, cum a apărut în spațiul public în ultima perioadă.

„Sunt multe argumente privind necesitatea construirii acestei autostrăzi A7 până în vama Siret. Am în vedere în primul rând PIB-ul scăzut al județelor Suceava și Botoșani, apoi migrația excesivă a forței de muncă, aglomerarea pe E85/DN2, sectorul Pașcani-Siret”, a spus Flutur.

El a subliniat că prin Vama Siret trec anual 700.000 de autovehicule, din care 100.000 sunt TIR-uri.

„Chiar dacă guvernele PSD au demarat studii de fezabilitate doar pe ruta Ploiești – Pașcani, de un an de zile se lucrează la studii de fezabilitate pentru Pașcani-Suceava-Siret, 101 km, și se lucrează în ritm intens, noi, administrațiile locale alocând tot sprijinul acolo și când este nevoie”, a menționat președintele Flutur.

El spune că ar fi profund nedrept și discriminatoriu ca în PNRR să fie inclusă doar porțiunea de A7 până la Pașcani.

„Cu privire la necesitatea realizării autostrăzii A7 până la Siret am depus memorii atât la Premier cât și la ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, lucru pe care l-au făcut și mai mulți parlamentari, astfel încât sper ca vocea noastră să fie auzită. Redresare și Reziliență înseamnă programe și pentru județele Suceava și Botoșani”, a conchis Gheorghe Flutur.

Ministerul Transporturilor încearcă să găsească argumente pentru a putea finanța prin Planul Național de Redresare și Reziliență autostrada A 7 Ploiești-Pașcani și propune ca aceasta să corespundă conceptului de „autostradă verde” care să se înscrie în cerințele europene pentru PNRR.

Potrivit documentației CNAIR aceată autostradă va avea în premieră un culoar de expropriere de 100 de metri lăţime de la un standard de 70 metri astfel încât să permită ca infrastructura secundară să poată fi transformată în pistă de biciclete, va avea perdea forestieră, dar și stații de încărcare pentru mașini electrice.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a explicat că pentru autostrăzi cum e A7 se vor prevedea perdele forestiere, stații de încărcare pentru mașini electrice în parcări și centrele de întreținere, care sunt incluse încă din faza de proiect tehnic.

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a declarat că proiectul A7 face parte din pachetul PNRR propus Comisiei Europene.


Intră acum și în grupul de