Primarul Ion Lungu spune că transportul electric din municipiu nu mai e așa ieftin odată cu scumpirea energiei, dar că vor crește și salariile din TPL și va căuta soluții și pentru bilete și abonamente suportabile pentru populație

Primarul Sucevei, Ion Lungu, a declarat, miercuri, că scumpirea energiei electrice a anulat avantajul pe care îl avea costul scăzut al transportului cu autobuzele electrice față de cel cu autobuze clasice cu motorină, dar că încearcă să găsească soluții pentru creșterea salariilor angajaților din TPL Suceava și pentru menținerea unor prețuri suportabile ale călătoriilor cu TPL.

Lungu a spus că a avut la sfârșitul saptamânii trecute discuții cu reprezentanții sindicatelor de la SC TPL Suceava, împreună cu directorul general Matei Dănuț și că a discutat cu aceștia continuarea  creșterii salariilor angajaților TPL după ce în anul 2020 acestea au fost majorate cu  25%.

Primarul a arătat că s-a convenit ca în anul 2022, să fie făcută o majorare cu 5 % începând cu trimestrul II și cu 10 % începând cu trimestrul lll, ambele procente fiind raportate la salariile actuale.

Lungu a mai adăugat că o eventuală creștere a salariilor din trimestrul IV va fi discutată după ce vin și cele 15 autobuze electrice de la firma Solaris din Polonia.

El a menționat că face tot ce este posibil să fie crescute salariile angajaților societății de transport care sunt relativ mici în comparație cu celelalte salarii din sistemul public și și-a exprimat convingerea că și în municipiul Suceava, prin efort comun salariați-autoritate publică, va funcționa un transport civilizat.

„Din păcate, acești salariați au salariile relativ mici în comparație cu alte categorii de salariați din domeniul public și de aceea, având în vedere responsabilitatea pe care o au, efortul pe care îl fac, se scoală cu noaptea-n cap ca să vină cu autobuzele pe traseu, trebuie să aibă un salariu corespunzător”, a spus Lungu.

El vrea ca în Suceava să existe un transport public civilizat și cu un cost suportabil pentru populație.

„Ceea ce constituia un avantaj, acest transport electric, în noile condiții în care s-a scumpit foarte mult prețul la energia electrică, acest avantaj comparativ cu motorina, în mare parte s-a dus. De aceea, nu stăm cu mâinile încrucișate și facem acest proiect pentru parcul fotovoltaic astfel încât să avem energia electrică asigurată, inclusiv pentru TPL ca să avem acolo costuri, bilete și abonamente suportabile pentru populație”, a mai spus Ion Lungu.