Alți 82 de preșcolari și elevi refugiați din Ucraina au fost repartizați în unități de învățământ preuniversitar din municipiul Suceava , fiind înscriși ca audienți

Inspectoratul Școlar Județean Suceava a publicat, vineri, lista unităților de învățământ unde au mai fost repartizați preșcolari și elevi refugiați din Ucraina. 

Astfel, cei 82 de preșcolari și elevi ucraineni au fost repartizați în 4 unități de învățământ din municipiul Suceava

Potrivit ISJ Suceava, cei mai mulți elevi și preșcolari, 74, au fost repartizați la  Liceul Teoretic Filadelfia, alți 6 la  Școala Primară „ Sf Ioan cel Nou” Suceava, un elev la Școala Gimnazială „Miron Costin” Suceava, iar un preșcolar la Școala Gimnazială „Jean Bart” Suceava.

Reamintim că în cursul acestei săptămâni au mai fost repartizați alți 23 de elevi și preșcolari în unități de învățământ din județul Suceava, iar în perioada 15-17 martie 59 de elevi și .preșcolari refugiați din Ucraina.

Ministerul Educației a informat recent că elevii ucraineni sosiți pe teritoriul României vor putea fi înscriși, la cerere, în grupe/ clase/ formațiuni de studiu din unitățile de învățământ ca audienți, în conformitate cu prevederile art125, alin 2) din Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar. 

Ministerul Educației a mai transmis că “elevii ucraineni vor beneficia de cazare gratuită în internatele școlare, alocație de hrană, dreptul la cazarmament, respectiv rechizite, îmbrăcăminte, încălțăminte și manuale”. 

Repartizarea elevilor și preșcolarilor ucraineni în unități de învățământ este realizată de o comisie constituită la nivelul ISJ, formată din inspectorul școlar general, 2 inspectori școlari, 3 cadre didactice și un psiholog/ consilier școlar. 

Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, s-a întâlnit vineri, 25 martie 2022, cu profesori români și ucraineni implicați în educația copiilor refugiați din zonele de conflict militar, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educației.

Conform sursei citate,   în cadrul discuțiilor au fost analizate particularitățile tuturor categoriilor de preșcolari și elevi care se găsesc în România în urma conflictului armat din Ucraina, astfel încât măsurile destinate acestora să fie adaptate pentru a răspunde nevoilor și implicit pentru a le asigura dreptul la educație.

Apreciem eforturile cadrelor didactice din România și Ucraina, precum și deschiderea tuturor școlilor românești care au înscris elevi ucraineni fie ca audienți potrivit curriculumului românesc, fie ca participanți la procesul de educație conform curriculumului ucrainean. În același timp, am luat act de dorința generală de a organiza cursuri de limba română pentru copii, chiar dacă nu sunt înscriși ca audienți în școlile noastre. De asemenea, am luat act de dorința multor elevi ucraineni de a încheia anul școlar potrivit curriculumului în baza căruia au fost școlarizați în țara de origine, însă am constatat ca există și elevi care doresc să-și continue studiile după programa școlară din sistemul românesc de învățământ”, a declarat ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu.

În comunicatul de presă se precizează că Ministerul Educației „va încerca să identifice soluțiile legale privind atribuirea unor locuri speciale în liceu absolvenților clasei a VIII-a din Ucraina care nu vor fi în măsură (nu cunosc limba română, dar doresc să o învețe) să susțină Evaluarea Națională pentru elevii de clasa a VIII-a. Prin implicarea inspectoratelor școlare județene, Ministerul Educației va acorda sprijin și în alocarea de posturi la solicitarea școlilor în care învață copiii ucraineni, întrucât s-a constatat atât nevoia de profesori și personal administrativ, dar mai ales nevoia de psihologi cu competențe de comunicare în limba vorbită de copiii ucraineni”.

(LB)