Consilier al Ministrului Transporturilor: Este asigurată finanțarea pentru autostrada Pașcani-Suceava-Siret și drumul expres Suceava-Botoșani


Intră acum și în grupul de

Consilierul Ministrului Transporturilor pe proiectele de infrastructură din regiunea Moldovei, Cătălin Urtoi, a prezentat, marți, modul în care se face finanțarea pe aceste proiecte.

Potrivit acestuia, pentru Autostrada A 7 pe culoarul Ploiești – Pașcani finanțarea este asigurată din PNRR cu finalizare execuție în 2026, iar la fel și capetele de pe A8 -Tg.Mures Miercurea Nirajului și Leghin-Tg.Neamț.

El a arătat că pe  Programul Operațional Transport (POT) sunt incluse atât proiecte fazate din perioada 2014-2020, cât și proiecte noi.

Cătălin Urtoi a subliniat că pentru proiectele prevazute în POT strategia de lucru a Ministerului Transporturilor a prevăzut o supracontractare de 200 la sută peste cifra actuală de 9,86 miliarde euro (fără TVA), variantă acceptată de către Comisia Europeană în forma sa finală din iunie 2022, sub forma unor credite de angajament.

Astfel, dacă suma alocată de 9,86 miliarde euro (fără tva)este epuizată în urma facturării lucrărilor atunci vor fi redistribuite fonduri din alte programe rămase în urmă și care nu vor cheltui banii, dar și prin realocare în cadrul axelor din POT, sau prin completare de la bugetul de stat și în ultimă instanță din noul exercițiu financiar 2027-2034.

În Programul Operațional Transport Axa 1 Rutier Principal apar și proiectele din regiunea Moldovei:

– A7/ Pașcani-Suceava-Siret

– A8/ MiercureaNirajului-Leghin

– A13/ Bacău-Brașov

– A8/ Tg.Neamț (Moţca) – Letcani-Ungheni

Axa 2 Rutier Secundar, unde apar și proiectele din regiunea Moldovei:

– Dex Piatra Neamț-Bacău

– Dex Suceava-Botoșani

– Variante Ocolitoare

Axa 3 Siguranță Rutieră

Axa 4 Feroviar

„Toate proiectele din regiunea Moldovei aflate în acest moment în etapa de SF (Fidic Galben) sau SF+Proiect (Fidic Roșu) vor SEMNA CONTRACTE și accesa finanțare prin POT în perioada 2021-2027 în limita celor 9,86 miliarde euro (fără tva) plus 200% supracontractare”, a subliniat Urtoi.

„Sunt bani pentru toate proiectele  din regiunea Moldovei aflate în acest moment în faza de SF sau SF +Proiectare.  Important este să se finalizeze cât mai repede faza de documentații și să se emită HG pentru indicatorii tehnico-economici la fiecare proiect în parte, ca să se poată intra în etapa de licitație și ulterior Priectare+Execuție (Fidic Galben) sau Execuție (Fidic Roșu). Licitațiile să fie adjudecate de către constructori eligibili financiar, cu un istoric pozitiv pe astfel de lucrări, care să execute rapid și de calitate contractele în care s-au angajat.  Toată clasa politică din regiunea Moldovei să lase în această perioadă lupta pentru „ciolănașul” din 2024 și să se UNEASCĂ împreună cu toate ong-urile pro autostradă,  indiferent de județ, pentru susținerea proiectelor Moldovei A7, A8, A13, Botoșani-Suceava, Piatra Neamț-Bacău, VO și să pună PRESIUNE MAXIMĂ pe proiectant și CNAIR în vederea finalizării documentațiilor conform contractelor semnate!

Ministerul Transporturilor susține toate proiectele regiunii Moldova prin această strategie de finanțare prin POT și PNRR!

În calitate de Consilier Personal al Ministrului Transporturilor, din partea asociațiilor pro autostradă din Iași (Împreună Pentru A8 și Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei) voi face tot ce depinde de mine ca această strategie să fie implementată eșalonat, conform LEGII, până în 2030!”, a concluzionat Urtoi.


Intră acum și în grupul de