Subprefectul Florin Sinescu: Cum se va circula la iarnă pe axialul Suceava-Iași fără semnalizare și fără minimă intervenție în zonele abandonate? Prioritatea este că drumul trebuie pregătit pentru circulația în condiții de iarnă


Intră acum și în grupul de

Subprefectul de Suceava Florin Sinescu consideră că este important ca administratorul drumurilor județene ce fac parte din axialul Suceava-Iași să ia cât mai repede măsuri pentru a pregăti acest drum pentru circulația în condiții de iarnă în situația în care abia în primăvară se așteaptă să fie desemnat constructorul care să execute lucrările rămase.

„Este foarte bine că s-a finalizat noua documentație pentru atribuirea contractului de modernizare (de realizare a lucrărilor neefectuate) a axialului Suceava – Iași. În fapt după această etapă, după SEAP și licitații urmează cea mai dificilă etapă, care de fapt interesează, execuția lucrărilor.  În asemenea situații, cel mai OPTIMIST(fără contestații și dacă se înscrie cineva la licitație) termen de reluare a lucrărilor este primăvara anului 2023, dar nu știm când se vor finaliza”, a arătat subprefectul Florin Sinescu.

El consideră că la acest proiect s-a greșit atunci când nu s-au corelat deschiderea frontului de lucru cu capacitatea umană, tehnică și financiară a firmelor care s-au angajat să realizeze investiția, dar și prin nemonitorizarea execuției lucrărilor.

Sinescu spus a avut o experiență asemănătoare cu celebra șosea de centură a municipiului Suceava, care a fost începută pe întreaga lungime, asfaltându-se în lanul de porumb, fiind realizate lucrările cele mai ușoare și în zone fără trafic, dar cu rămânerea sub circulație în intersecția cu DN17, gestionată printr-un sens giratoriu nefinalizat la momentul 2014 și care a produs atâtea victime.

Subprefectul consideră că în cazul drumului DJ 208A Dolhasca – Suceava s-a ajuns în această situație pentru că au fost începute lucrările pe zeci de kilometri fără a avea în vedere capacitatea umană, tehnică și financiară a constructorului și din cauza lipsei de monitorizare a stadiului lucrărilor.

„Întrebarea care se pune este cum se va circula la iarnă pe un drum aflat în construcție și nefinalizat, fără semnalizare verticală și orizontală, fără minimă intervenție în zonele ”atacate” de constructor și abandonate. Aceasta cred că este prioritatea momentului, drumul să fie pregătit pentru circulația în sezonul rece, care implică din punctul meu de vedere stabilirea unui  pachet de măsuri care să asigure pentru toți participanții la trafic pe drumul Dolhasca – Suceava, o circulație în condiții de siguranță, în iarna 2022 – 2023”, a arătat Sinescu.

El și-a exprimat speranța că, în primavara anului viitor când se vor împlini 8 ani de la obținerea finanțării, vor fi reluate lucrările la acest drum și vom avea și un orizont privind finalizarea acestora.

 „În rest, viitorul județului Suceava sună bine….la hârtii, dar la practică mai durează….”, a concluzionat Florin Sinescu.


Intră acum și în grupul de