Intră acum și în grupul de
Ea a subliniat că, în general, structurile de cazare şi alimentaţie publică respectă normele legale, iar deficienţele constatate fiind mai puţin legate de calitatea serviciilor prestate ci la aspecte privind legislaţia specifică protecţiei consumatorului. „Astfel, s-au constatat şi de această dată nereguli privind concordanţa dintre informaţiile oferite pe site-ul operatorului economic şi ceea ce se constată pe teren. Au fost situaţii în care pe site au fost prezentate oferte privind preţul programelor oferite, iar în realitate acestea să fie diferite, mai mari, dar şi mai mici”, a arătat Oanea.
Ea a subliniat că în alte cazuri, deşi rezervarea se poate face şi pe internet nu sunt oferite consumatorului toate informaţiile necesare privind tarifele de cazare şi serviciile oferite.
Pe de altă parte, din controalele în teren, dar şi din reclamaţii primite de la consumatori rezultă că unele pensiuni turistice nu eliberează documente fiscale, ceea ce face însă imposibilă cercetarea reclamaţiei, sau îl eliberează, dar pe altă sumă decât cea reală. „În multe dintre situaţii clienţii nu sunt înscrişi în registrul de la recepţie. O altă abatere este neafişarea tarifelor la cazare, acestea fiind negociate şi propuse funcţie de criterii subiective”, a mai spus şeful CJPC Suceava.
Mai mult, s-a constatat că unele unităţi congelează preparatele din carne, carnea fiartă, dar şi mâncăruri gătite cum ar fi sarmale sau tochitură. În unităţile de cazare au fost constatate lipsa unor dotări conform clasificării, nerespectarea programului de funcţionare, iar în urma controalelor au fost stabilite măsuri de remediere a deficienţelor şi s-au retras de la consum produsele neconforme.