Șeful Wizz Air Malta spune că nu ar fi vrut să renunțe în 2023 la baza de la Suceava, dar că dotările de atunci nu asigurau o operare continuă: Acum investițiile se fac în direcția corectă în infrastructura acestui aeroport


Intră acum și în grupul de

Mauro Peneda a explicat că Wizz Air a decis închiderea în 2023 a bazei de la Suceava pentru că nu se puteau asigura servicii corespunzătoare pentru pasageri întrucât se ajunsese să se anuleze zboruri sau erau mari întârzieri, ceea ce nu a fost o opțiune pentru companie.

„La acel moment infrastructura aeroportului nu era suficientă pentru a face față condițiilor de vreme rea care sunt frecvente în această regiune. Acum am văzut că investițiile se fac în direcția corectă în infrastructura acestui aeroport ceea ce ne permite să operăm într-un mod rezilient pentru a face față perturbărilor și vedem că aceste investiții vor continua”, a spus Peneda.

Potrivit directorului general al Wizz Air Malta, investițiile făcute și cele programate îi dau încredere că se va putea opera la Suceava în condiții bune.

Mauro Peneda a declarat că Wizz Air nu și-a dorit niciodată să renunțe la baza de la Suceava.

„Sincer, noi nu am vrut să renunțăm la baza de la Suceava, dar avem nevoie de stabilitate operațională pentru a obține încrederea clienților”, a spus Peneda care a arătat că singurul mod în care autoritățile pot ajuta este să facă investițiile necesare pentru ca operarea să fie stabilă.

El a mai arătat că acum autoritățile județene au făcut o treabă bună astfel încât aeroportul să fie fie competitiv în regiune atât din punct de vedere economic cât și al protecției mediului.

Președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, și-a exprimat încrederea că din luna decembrie aeroportul sucevean va avea ILS de categoria a treia, fiind al doilea aeroport din țară, după Otopeni, cu acest sistem performat de aducere a aeronavelor la sol în condiții de ceață.

„Consiliul Județean Suceava și-a asumat să facă din fonduri proprii platforma pentru ILS categoria III, urmând ca apoi ROMATSA să monteze echipamentul”, a spus Șoldan.

Președintele CJ Suceava a mai declarat că în prezent se lucrează la studiul de fezabilitate pentru terminalul nou al aeroportului sucevean, cu o suprafață de 10.000 de mp și care va include cele două terminale existente acum.

Șoldan a spus că, din păcate, în trecut, Suceava a pierdut fondurile europene alocate pentru aeroporturi și care au fost accesate de diverse alte aeroporturi din țară, dar că are speranțe să obțină fonduri printr-un program al Băncii Europene de Investiții pentru a moderniza radical Aeroportul Suceava, iar dacă nu se vor obține granturi și împrumuturi prin acest program este decis să finanțeze de la bugetul județean lucrările și că își dorește ca în toamna acestui an să fie lansată licitația de execuție.


Intră acum și în grupul de