Umanistul Baisanu propune un parteneriat scoala- autoritati locale


Intră acum și în grupul de

El a accentuat asupra faptului ca acest parteneriat ar trebui sa fie unul real, concret si nu unul de complezenta, asta pentru ca eficienta lui sa fie maxima. Cea mai mare problema cu care se confrunta invatamintul sucevean, a subliniat candidatul PUR, este subfinantarea, care este dublata de „implicarea insuficienta a tuturor factorilor care raspund de scoala”. „Ar fi timpul sa gasim alte resurse pentru rezolvarea problemelor scolii si sa nu mai facem totul in functie de bugetul local daca acesta este mereu insuficient. Trebuie sa atragem oameni prosperi in rezolvarea noilor probleme ale scolilor, precum si resurse externe, sa incurajam mai mult potentialul elevilor merituosi prin mai multe burse de merit si studiu, recompense pentru olimpici si laureati ai unor concursuri, sa dam posibilitatea si celor mai modesti social si economic sa-si atinga sansele. Intr-un prezent in care se vorbeste des de parteneriate cel mai putin in domeniul invatamintului existenta celui dintre scoala si autoritatea locala a devenit imperioasa”, a spus Baisanu. El a amintit de programele cu finantare externa SOCRATES 2, LEONARDO DA VINCI 2, TINERET si CULTURA care daca ar fi accesate ar putea rezolva unele probleme din invatamint. Baisanu considera anormal ca invatamintul sa fie subventionat de parintii elevilor, asa cum se intimpla in prezent, parinti care au ajuns sa plateasca pina si maturile si detergentii necesari curateniei. De asemenea, candidatul umanistilor apreciaza ca „inadmisibila” situatia existenta in unele scoli sucevene unde se invata in trei schimburi precum si existenta crismelor in preajma unitatilor de invatamint. „Sunt scoli precum scoala nr. 11 din Burdujeni in care elevii invata in trei schimburi, nefiind suficient spatiu, si chiar gradinite cu activitate in doua schimburi din acelasi motiv. Avem insa gradinite fara toalete, apa si sistem de incalzire, unde copiii folosesc olita si se spala pe miini cu apa adusa de acasa, ca spre exemplu gradinita Pinochio nr.9 din Burdujeni. Este inadmisibil ca in secolul XXI sa traiesti in asemenea conditii. Apoi mai este problema localurilor si barurilor amplasate cu stiinta autoritatilor linga unitatile de invatamint , care sunt adevarate bombe cu efect imediat atit asupra starii de sanatate a elevilor cit si asupra educatiei lor”, a mai spus Baisanu.


Intră acum și în grupul de