PUR Suceava interesat de relatiile asociatiilor de proprietari cu Primaria

Baisanu a declarat intr-o conferinta de presa ca reorganizarea biroului respectiv „se impune” cu stringenta cu atit mai mult cu cit problemele cu care se confrunta locatarii au devenit „din ce in ce mai acute”. Umanistul a amintit ca oamenii sunt nemultumiti de notele de plata a intretinerii, pe care le considera incarcate nejustificat, de diferentele dintre sumele aparute pe liste la diverse asociatii, calculate pentru acelasi numar de persoane si aceeasi suprafata, de faptul ca majoritatea fatadelor de blocuri sunt degradate, de subsolurile insalubre, pline de apa, devenite focare de infectie si „fabrici de gindaci”, de felul in care au fost modificate parterele de bloc de cei care si-au amenajat spatii pentru magazine sau birouri de firme, modificari care au afectat structura de rezistenta a imobilelor. „Fostele asociatii de locatari devenite „de proprietari” exista dar functionarea lor, mai bine zis activitatea lor, se limiteaza in multe cazuri la doar la incasarea banilor. Locatarii se pling mereu de proasta colaborare dintre conducerile asociatiilor de proprietari, in fapt alesii locatarilor, cu acestia din urma, de lipsa de transparenta in activitatea casierului si administratorului de bloc fata de cetateanul simplu, care este proprietar totusi. Toate acestea se regasesc in reclamatiile adresate de locatari catre primar si consilierii locali, cei care au atributii concrete privind asociatiile de proprietari stipulate de OG 85/2001 si de OG 400/2003. Nu de putine ori semnatarii reclamatiilor sunt considerati niste „pensionari reclamagii”, care au insomnie noaptea si n-au ce face decit sa scrie”, a spus Baisanu. El a subliniat ca prevederile legale in legatura cu relatia dintre primarii si asociatiile de proprietari sunt foarte clare si anume primariei ii revine rolul de a indruma metodologic si de a verifica activitatea asociatiilor si de a institui amenzi. „Este necesara aplicarea hotaririi de consiliu local pentru sanctionarea contraventiilor in domeniul organizarii si functionarii asociatiilor de proprietari si in acest sens este nevoie de functionari publici abilitati. Cele doua parti trebuie sa se consulte permanent pentru efectuarea reparatiilor constructiilor si instalatiilor, pentru consolidarea acestora, pentru intretinerea spatiilor de primprejur, neajunsuri a caror rezolvare, dupa cum se vede cu ochiul liber peste tot, nu mai suporta aminare”, a incheiat Baisanu.