Noul sistem de criterii de evaluare a elevilor claselor a opta

Ministerul Educatiei si Cercetarii a organizat , in perioada februarie-mai 2004, experimentarea unui nou sistem de criterii de evaluare si notare pentru elevii claselor a VIII-a.

Inspectoratului Scolar Judetean Suceava a intocmit un raport la finalul perioadei in care s-a experimentat acest sistem de criterii de evaluare in care se arata ca noile criterii de notare sint binevenite si evita subiectivismul in notare.

„Au fost si opinii care aratau ca aceste criterii nu tin cont de influentele extrascolare asupra interesului acordat invatarii, de relatia familie-scoala, de specificul colectivelor de elevi si de personalitatea acestora”, se arata in raportul ISJ Suceava.

Pe discipline, profesorii suceveni care au participat la acest experiment considera ca, spre exemplu, la disciplina biologie, criteriile de notare nu pot fi aplicate in totalitate, deoarece acest sistem presupune evaluarea activitatii experimentale si a observatiilor in teren, aratind ca acest lucru este irealizabil in conditiile in care pentru studiul acestei discipline s-a alocat o ora pe saptamina. Unii profesori de educatie fizica implicati in acest experiment considera ca pe linga standardele de performanta ar trebui sa se tina cont si de prezenta la ore, echipament, progresele realizate, interesul manifestat de elev , participarea la cercurile sportive sau in echipe reprezentative ale clasei sau ale scolii.

Acest nou sistem de evaluare a elevilor claselor a opta s-a aplicat in mod paralel cu evaluarea curenta, iar notele obtinute de elevi in urma aplicarii acestui sistem nefiind inscrise in catalog.