Bărbaţii suceveni se reîntorc la bărbier. Tehnicile de odinioară de îngrijire a părului și bărbii, transpuse într-o poveste modernă


Intră acum și în grupul de

Într-o atmosferă specială, ce aduce aminte de frizeriile de altădată și de vechile filme americane, cu poze alb-negru și mobilier peste care s-a aşezat patina timpului, un tânăr din Suceava își întâmpină clienții, exclusiv bărbați, promovând întreținerea corectă a părului și a bărbii.

Cristian, un sucevean în vârstă de 30 de ani, hairstylist barber și formator, a adus clasica meserie de bărbier într-o poveste modernă, unde bărbații se pot simți confortabil, fiind tunși sau aranjați precum odinioară.

Conceptul de „Barbershop” a început sa fie tot mai cunoscut în țară, dar și în Suceava, tineri și seniori deopotrivă preferând să se lase pe mâinile celui ce a ales să readucă la viață tradiția bărbieritului în salon.

„Într-adevăr, conceptul de BarberShop a devenit foarte cunoscut și în Suceava a prins amploare. Deși această practică este cunoscută de pe vremea Egiptului Antic, a Mesopotamiei și a Sumerului, ea  poate fi considerată un concept abia în momentul în care există educație în direcția aceasta”, a declarat, în exclusivitate pentru News Bucovina, Cristian, hairstylist barber și formator în cadrul salonului Irina Salon Old Glory.

Suceveanul a mai explicat că prima școală de barberi a apărut în 1893, la Chicago, fiind considerată prima instituție de acest fel din lume, iar datorită faptului că a avut un foarte mare succes încă de la început, modelul a fost preluat de toate marile orașe din Statele Unite ale Americii. Ulterior, conceptul a fost preluat și de lumea modei, care a conturat imaginea gentilomului cu barbă.

„În spatele noțiunii de <<Barbershop>> întâlnim tunsorile, bărbieritul, tratamentele pentru scalp și tratamentele faciale pentru bărbați”, a spus tânărul hairstylist barber.

El a arătat că deschiderea și inaugurarea Barbershop-ului a fost „un vis adus în lumea reală”, chiar în ziua în care a împlinit 30 de ani, visul său din copilărie fiind completat cu ritmuri de muzică jazz și o petrecere în stil „The Great Gatsby”, de la care nu au lipsit accesoriile pline de strălucire.

În ceea ce privește elementele păstrate din clasicul frizeriilor de altadată, Cristian a precizat că la intrarea în salon, clienții vor da peste un Barber Pole, semn comercial de tradiție în S.U.A., simbol al Barbershop-ului,

De asemenea, pentru a da un aer clasic salonului, tânărul a amenajat spațiul cu aparate radio și foto vechi, pentru a realiza o imagine de sfârșit de secol XIX,  început de secol XX. Totodată, scaunele de frizerie sunt elemente de mobilier vechi, din 1940, Cristian urmărind să creeze confort și o stare de relaxare pentru clienții săi.

Cât despre tehnica de lucru, Cristian ne-a mărturisit că adaptează tunsoarea la personalitatea și fizionomia clientului, tendința lui fiind aceea de „a nu urmări tendințele”.

Fotografii: Silviu Asavoaie

(Mihaela Tcaciuc)


Intră acum și în grupul de