Transportatorii suceveni afectați financiar pentru că înmatricularea autovehiculelor se face greu și acestea nu pot fi puse la treabă. Alin Crețu: La noi durează circa două luni, iar la București trei zile//VIDEO


Intră acum și în grupul de

Președintele Asociației Transportatorilor de Mărfuri din Bucovina, Alin Crețu, vicepreședinte al Asociației Naționale a Transportatorilor din Mărfuri din România a declarat, luni, la Analiza de Seară de la News Bucovina că transportatorii suceveni sunt afectați financiar de timpii lungi pentru înmatricularea autovehiculelor astfel încât acestea să fie puse la treabă.

El a explicat că transportatorii nu pot pune în exploatare autovehicule cu numere provizorii, ci doar definitive.

Crețu a explicat că în 11 decembrie a fost în audiență la subprefectul Daniel Prorociuc care l-a trimis la șeful actual de la Serviciul de Înmatriculări Suceava care este detașat de la București și care s-a plâns de lipsa de personal.

El a spus că i s-a spus că dacă se vine cu o cerere justificată privind urgentarea înmatriculării se va rezolva în câteva zile și că i s-a promis că atunci când vor reveni la muncă cei patru angajați care sunt acum puși la dispoziție și nu au voie să lucreze cu acte, se va redeschide biroul pentru persoane juridice.

Alin Crețu consideră că necesitatea înmatriculării rezidă în principal din faptul că prin înmatricularea unui singur autovehicul pe firmă se creează cel puțin un loc de muncă, dar în general e vorba de 1,5 locuri de muncă la un camion înmatriculat.

„Este un argument suficient”, a spus liderul transportatorilor de mărfuri suceveni.

Alin Crețu a arătat că el a preferat să înmatriculeze autovehiculele noi achiziționate la București pentru că acolo există biroul pentru persoane juridice și le-a înmatriculat în trei zile, în timp ce la Suceava timpul de așteptare este de două luni.

Liderul Asociației Transportatorilor de Mărfuri Bucovina a menționat că un transportator sucevean i-a spus că a cumpărat un autocar nou la care leasing-ul e circa cinci mii de euro pe lună, iar timp de două luni plătește zece mii de euro leasing până să-l poată pune la treabă și onora contractele.

„Și în cazul unui camion suma pentru leasing e consistentă”, a adăugat Crețu.

El a spus că pentru problemele pe care le-a ridicat a găsit deschidere și la Prefectură și la Serviciul de Înmatriculări.

„Toată lumea este speriată când se apropie se sediul Serviciului de Înmatriculări și Permise”, a declarat Crețu.

El a mai spus că anul 2020 a fost un an „dubios”, cu un început de an dezastruos, spre mijlocul anului catastrofal, iar acum, spre finalul anului au început să se miște lucrurile și că fiecare încearcă să-și mărească flota, dar se lovește de problema înmatriculărilor.


Intră acum și în grupul de