Festivalul national de teatru “MagicFest” de la Suceava – din culisele organizatorice

Festivalul naţional de teatru “MagicFest” iniţiat de Colegiul Naţional „Petru Rareş” Suceava se pregăteşte pentru cea de-a III-a ediţie, care se va derula în perioada 16 – 22 aprilie, la Sala “Dom Polski”.

Iniţiativa infiinţării unui astfel de festival anual la Suceava a aparţinut Cameliei Elena Butnaru, profesoară de limba engleză la Colegiul mai sus amintit. „Ideea creării propriului nostru festival de teatru la Suceava a aparţinut atât doamnei profesoare Camelia Elena Butnaru, cât şi elevilor care au însoţit-o mereu la festivalurile de teatru de la Bacău şi Timişoara. Aşa ne-a venit ideea înfiinţării unui festival de teatru la Suceava, la care să aibă posibilitatea să participe şi viitori actori din alte oraşe ale ţării”, a declarat pentru NewsBucovina.ro Ioana Sainiuc, elevă în clasa a XII-a la Colegiul „Petru Rareş”, vicepreşedinte al Festivalului Magic Fest, care ne-a dezvăluit câte ceva din culisele organizatorice.

Potrivit acesteia, practic liceele sucevene, dar şi cele din alte oraşe ale ţării primesc o invitaţie de participare la festival, urmând ca cei interesaţi să se înscrie, să urmeze câteva de etape. Astfel, prima etapă care trebuie îndeplinită până la data de 1 decembrie, constă în faptul că trupele trebuie să trimită informaţiile de bază însoţite de scenariul piesei cu care vor să se înscrie în concurs. Cea de-a doua etapă are ca termen de derulare data de 30 ianuarie, trupele selectate în prima etapă trebuind să trimită un filmuleţ cu o durată de 10 minute care să ilustreze o fragment din piesa lor, împreună cu motivaţia regizorală şi 2-3 fotografii ale trupei.

Durata pieselor este de maxim 40 de minute pentru seniori, respectiv 20 de minute pentru juniori.

Dacă în anii precedenţi, la festival au participat în jur de 130 de concurenţi, la ediţia din 2011 vor participa 10 trupe de liceu (seniori) formate din maxim 12 membri fiecare şi 5 trupe de gimnaziu (juniori).

Pe parcursul celor 7 zile de „MagicFest”, se vor organiza, zilnic mai multe workshop-uri susţinute de actori sau de studenţi la actorie, în care participanţii vor fi iniţiaţi în mişcare scenică, mimică, gestică, exerciţii fizice, de dicţie, de respiraţie.

„O zi obişnuită de festival va cuprinde pe lângă mesele de bază, workshop-uri susţinute la Colegiul Petru Rareş” şi jucarea propiu-zisă a pieselor la Dom Polski, până în jurul orei 19.30. Va exista o zi dedicată special juniorilor şi alte zile în care vor rula pe scenă doar seniorii. Piesele se vor juca în limba engleză, mai puţin cele prezentate de invitaţii de la U.N.A.T.C. (Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică) Bucureşti, iar între fiecare piesă de teatru jucată va exista o pauză de o oră, în care actorii vor avea timp să îşi aranjeze decorul, să se costumeze etc.

La Colegiul nostru, există şi un departament care ţine de recuzită. Pe lângă acestea, fiecare trupă de teatru venită din afara oraşului va beneficia de atenţia unui monitor, a unui < ghid >, elev al liceului nostru”, a mai explicat Ioana Sainiuc.

Tot de la ea am aflat că deja şi-au anunţat participarea la ediţia a III-a a festivalului concurs două trupe de la Bucureşti, o trupă de la Braşov, două de la Bacău şi una de la Botoşani, fiecare participant trebuind să plătească o taxă de înscriere de aproximativ 100 lei.

Colegiul Naţional “Petru Rareş” va fi reprezentat la Festivalul “MagicFest” de celebra trupă “The Knockers”, care funcţioneză sub această titulatură de 10 ani.

Potrivit elevei sucevence, din juriul “MagicFest” vor face parte 5 persoane, inclusiv membri ai U.N.A.T.C.

La finalul festivalului concurs, se vor oferi premii (cărţi, tricouri imprimate) şi diplome de merit pentru: “Cel mai bun actor în rol principal”, “Cea mai bună actriţă în rol principal”, “Cel mai bun actor în rol secundar”, “Cea mai bună actriţă în rol secundar”, “Cea mai bună engleză vorbită”, “Best performers”, “Best costumes”, “Best lights” ş.a.

Din echipa organizatorică a Festivalului MagicFest fac parte în jur de 50 de elevi ai Colegiului “Petru Rareş” în frunte cu Adina Huţu (preşedinte festival), Ioana Sainiuc (vicepreşedinte festival), ambele eleve în clasa a XII-a, şi profesoarele Laura Salciuc (manager financiar) şi Camelia Elena Butnaru (manager artistic), din cadrul aceleiaşi instituţii de învăţământ.

Cei care doresc să sprijine financiar această acţiune, o pot contacta telefonic pe Ioana Sainiuc, la numărul de telefon – 0741/098997.