Cursuri gratuite oferite sucevenilor aflati in cautarea unui loc de munca

„Reţea naţională de Centre de Informare şi Consiliere privind Cariera” este numele proiectului prezentat şi dezbătut miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă organizată la Hotel Continental din Suceava.

Cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, domeniul „Dezvoltarea şi implementarea măsurilor de ocupare”, proiectul dezvoltă o reţea de 15 Centre regionale de Informare şi Consiliere în Carieră (CICC) cu activitate în toate judeţele ţării, care facilitează integrarea şi pătrunderea pe piaţa forţei de muncă prin asigurarea de activităţi specializate pentru căutarea unui loc de muncă şi asistenţă în demararea unei afaceri.

Proiectul a fost lansat oficial în octombrie 2010 la Bucureşti, urmând a se desfăşura pe o perioadă de 3 ani, de la 1 iulie 2010, până la 1 iulie 2013 pentru regiunea de Nord, respectiv pentru judeţele Suceava, Iaşi şi Botoşani şi îşi propune să contribuie la combaterea efectelor negative ale crizei demografice şi restructurării economice prin facilitarea integrării şi pătrunderii pe piaţa forţei de muncă, precum şi a persoanelor inactive.

„Ne-am propus să consiliem un număr cât mai mare de persoane, deoarece target-ul nostru pentru perioada de 3 ani este destul de îndrăzneţ – 25.000 de persoane de consiliat în carieră la nivel naţional. La nouă luni de la debutul proiectului, la nivel naţional s-a ajuns la 6.500 de persoane consiliate, iar în judeţele Iaşi, Suceava şi Botoşani au fost consiliate un număr de 437 de persoane”, a explicat Lăcrămioara Coroamă-Dascaliuc, manager în cadrul proiectului.

Cine poate beneficia de acest proiect?

Asistenţa gratuită oferită persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă se adresează practic persoanelor care provin din disponibilizări, şomere, inactive, care nu au lucrat niciodată sau care nu lucrează de o bună perioadă de timp, absolvenţilor de Şcoli de Arte şi Meserii, de licee, inclusiv de studii superioare, care sunt în căutarea unui loc de muncă.

Persoanele interesate de serviciile oferite prin acest proiect vor avea parte de: consiliere gratuită, instruire în vederea întocmirii unui CV profesional, sprijin în realizarea unui bilanţ profesional şi ghidarea spre o nouă orientare profesională, generată de noi oportunităţi.

Cursurile vin atât în sprijinul celor care au abandonat prematur şcoala, a celor care nu au lucrat niciodată cu carte de muncă, şi în sprijinul persoanelor din zonele defavorizate care nu îşi permit din punct de vedere financiar să se deplaseze la oraş pentru a participa la asistenţa profesională dată prin intermediul proiectului „Reţea naţională de Centre de Informare şi Consiliere privind Cariera”, motiv pentru care formatorii au disponibilitatea necesară de a se deplasa în sate, comune, localităţi limitrofe.

Cursurile au o durată de la 3 la 6 luni, urmărind perfecţionarea sau învăţarea unor palete largi de meserii, cum ar fi: sudor, zidar, tencuitor, constructor, ospătar, chelner, bucătar, măcelar, coafor-frizer, asistent social (maternal, pliat pe îngrijirea copiilor, a persoanelor cu dizabilităţi, a persoanelor în vârstă), IT, mergându-se pe o structură de 30% partea teoretică, respectiv 70% proba practică.

Pretenţiile angajatorilor de persoane cu studii medii au crescut

În cadrul conferinţei de presă s-a semnalat faptul că proiectul este condus de Fundaţia Centrul de Dezvoltare Managerială (CMD) şi este realizat în parteneriat cu OMV Petrom, fundaţia realizând la începutul anului un studiu privind competenţele căutate de angajatori pentru personalul cu studii medii. La studiu au fost intervievate 250 de persoane cu rol de conducere în diferite domenii de activitate, iar punctele cheie ale cercetării au arătat că: numărul firmelor care şi-au arătat întenţia de a angaja personal sunt în creştere comparativ cu cele care intenţionează să disponibilizeze, dar au crescut şi aşteptările angajatorilor faţă de personalul cu studii medii, cerându-se pe lângă experienţă, abilităţi tehnice şi capacitate de iniţiativă, abilităţi de planificare, organizare, dar şi o comunicare eficientă, alături de munca în echipă.

Certificat acreditat după terminarea cursurilor

„Noi susţinem persoanele care după efectuarea cursurilor primesc un certificat de absolvire acreditat, prin faptul că participăm la întâlniri cu colaboratorii noştri, potenţiali angajatori, le depunem oamenilor noştri CV-urile, sau mergem la târgurile de job-uri unde facem acelaşi lucru. După acest pas ţinem legătura pe mail cu viitorii angajaţi şi le trimitem periodic ofertele de muncă pliate pe zona lor de interes, pe nivelul de calificare pe care l-au urmat”, a completat Lăcrămioara Coroamă-Dascaliuc, care a precizat că până la acest momet 30% din totalul persoanelor care au apelat la serviciile oferite prin acest program dezvoltat pe resurse umane, au fost angajate, restul fiind în curs de instruire.

Proiectul „Reţea naţională de Centre de Informare şi Consiliere privind Cariera” se adresează persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 60 ani.